سامسونگ تولید تراشه‌های 10 نانومتری LPP را آغاز کرد

درحالی‌که هم‌اکنون نیز تراشه‌های موبایلی بالا رده با فناوری لیتوگرافی 10 نانومتری تولید می‌شوند، اما به نظر می‌رسد هنوز بازار آمادگی ورود پردازنده‌های 7 نانومتری را نداشته، ازاین‌رو بزرگ‌ترین تولیدکننده چیپست‌های موبایلی سال آینده نیز تراشه‌هایی با فناوری نسل دوم 10 نانومتری به بازار عرضه خواهد کرد.

0

فروش بسیار خوب بخش تراشه‌های نیمه‌هادی در بازار فناوری باعث شده است تا سامسونگ پیشرفت بسیار قابل توجهی در این حوزه داشته باشد و به‌عنوان سود ده‌ترین شرکت جهان در سه‌ماهه‌ی پایانی سال 2017 شناخته شود. این شرکت که چندی پیش عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده چیپست‌های موبایلی را از اینتل ربود، در نظر دارد تولید تراشه‌های 10 نانومتری LPP را در آینده‌ای نزدیک آغاز کند.

طبق اعلام Jongshik Yoon، یکی از مدیران ارشد سامسونگ، تولید تراشه‌های 10 نانومتری با معماری‌های جدیدتر LPP و LPU به ترتیب از پایان سال میلادی جاری و سال آینده آغاز خواهد شد. این تکنولوژی‌های جدیدتر بسیاری از مشکلات فعلی تراشه‌ها را برطرف می‌کنند. اگر به یاد داشته باشید، اولین سری از تراشه‌های اسنپ‌دراگون 810 و 820 که با معماری LPE تولید شده بودند نیز مشکلات بسیاری ازجمله داغ شدن بیش‌ازحد داشتند که با بهره‌گیری از معماری‌های پیشرفته‌تر، کاستی‌های آن‌ها نیز به حداقل رسید.

اسنپ‌دراگون 845 با فناوری 10 نانومتری LPP تولید خواهد شد

10 درصد افزایش عملکرد و 15 درصد کاهش مصرف انرژی، نتیجه این فناوری است. احتمالاً تراشه‌های 10 نانومتری LPP را در نسخه‌های تجدید شده پردازنده‌های اسنپ‌دراگون و اگزینوس خواهیم دید. درحالی‌که احتمالاً اوایل سال آینده سامسونگ تولید تراشه‌های 10 نانومتری LPP را آغاز خواهد کرد، بااین‌حال بعید است تا سه ماه سوم سال 2018 شاهد ارائه عمومی آن باشیم. ازآنجاکه کوالکام سامسونگ را به‌عنوان توسعه دهنده اصلی اسنپ‌دراگون 845 انتخاب کرده، احتمالاً این مدل و پردازنده بالا رده بعدی سری اگزینوس با لیتوگرافی  10 نانومتری LPP عرضه خواهند شد.

افزایش سرعت تولید این تراشه‌ها، توسعه گوشی‌های نسل آینده سامسونگ و دیگر محصولات را سریع‌تر و تاریخ عرضه‌ آن‌ها را جلو خواهند انداخت. این سرعت به این دلیل است که توسعه تراشه‌ی 8 نانومتری نیازی به تحقیقات، آزمایش و هزینه‌های فراوان ندارد. در سوی دیگر سامسونگ به موازات تولید تراشه‌های 10 نانومتری، کار توسعه پردازنده‌هایی با لیتوگرافی 7 نانومتری FinFET با فناوری EUV را هم آغاز کرده که احتمالاً سال 2022 به تولید انبوه خواهد رسید.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.