اندی روبین شرکت اسنشال را ترک می‌کند

به نظر می‌رسد مشکلی که پیش‌ازاین روبین را به دردسر انداخته بود، بار دیگر پیش‌آمده و او را برای جلوگیری از یک رسوایی مجبور به واکنش کرده است.

0

به نظر می‌آید شرکت «اسنشال» به دردسر افتاده است! محصول اصلی این شرکت یعنی «اسنشال فون» فروش به دلیل فروش پایین در کمتر از 3 ماه از 699 دلار به 499 دلار کاهش قیمت داد، اما بازهم فروش مناسبی ندارد. همه این‌ها یک‌طرف، حالا مؤسس این شرکت، اندی روبین قصد ترک آن را درست در آستانه تعطیلات سال نوی میلادی دارد.

محض یادآوری، «اندی روبین» یکی از بنیان‌گذاران اندروید است و تا سال 2014 نایب‌رئیس ارشد بخش موبایل گوگل بود و در توسعه این سیستم‌عامل نقش مهمی داشت. امسال روبین اعلام کرد که قصد دارد تلفن همراه درجه‌یکی را معرفی کند که به لحاظ سخت‌افزاری عالی بوده و در عرصه گوشی‌های هوشمند پیشرو است. روبین اسنشال فون را معرفی کرد.

حالا به نظر می‌آید مشکلی که پیش‌ازاین روبین را به دردسر انداخته بود، بار دیگر پیش‌آمده و او را برای جلوگیری از یک رسوایی مجبور به واکنش کرده است. بر اساس اطلاعات منتشرشده، روبین زمانی گوگل را ترک کرد که تحقیقاتی درباره «رابطه خارج از عرف» او با یک کارمند خانم شکل گرفت و روبین برای جلوگیری از رسوایی زودتر از به پایان رسیدن تحقیقات گوگل را ترک کرد. گوگل قوانینی در شرکت خود وضع کرده است که هرگونه رابطه غیر کاری میان سرپرستان و زیردستان را ممنوع کرده است. بنابراین مشکل روبین رسوایی «آزار و اذیت جنسی» که اخیراً گریبان گیر افراد مشهوری شده شامل نمی‌شود و تنها مربوط به یک رابطه عاشقانه میان رئیس و کارمند است.

منابع غیررسمی اعلام کرده‌اند که تحقیقات داخلی انجام‌شده رفتار نامناسب و قضاوت‌های بد اندی روبین را تائید کرده‌اند. پس از افشای ماجرای گوگل، سخنگوی روبین؛ مایک سیتریک در بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگونه رابطه آقای روبین در زمان حضور او در گوگل با رضایت طرف مقابل بوده و گوگل هرگز در مورد رابطه غیراخلاقی روبین چیزی نگفته است. بااین‌حال، مدت کوتاهی پس از صحبت‌های سیتریک، کارکنان اسنشال اعلام کردند که روبین به دلایل شخصی قصد ترک این شرکت را دارد.

با کنار هم گذاشتن اطلاعات می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که روبین در گوگل دچار مشکلاتی شده بود که مجبور شد آنجا را ترک کند. حالا باگذشت 3 سال از آن ماجرا، افشای آن درست درزمانی اتفاق افتاده است که رسوایی آزار جنسی دامن بسیاری از مشاهیر را گرفته است. حالا روبین برای در امان ماندن از اتهاماتی مانند آزار جنسی و در مصون ماندن از موج رسوایی‌ها، با ترک اسنشال قصد دارد تا آب‌ها از آسیاب بیافتد مدتی در معرض دید رسانه‌ها نباشد. باید دید واکنش روبین به این ماجراها تا چه میزان منطقی خواهد بود و آیا اسنشال از این تصمیم متضرر خواهد شد یا نه!

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.