استاندارد HDMI 2.1 با پشتیبانی از وضوح 10K و HDR داینامیک از راه رسید

پس از گذشت حدود یک سال از زمان معرفی اولیه کانکتور جدید HDMI با نام HDMI 2.1، کمپانی اچ‌دی‌ام‌آی سرانجام ویژگی این استاندارد جدید را منتشر کرد.

0

معرفی اولیه استاندارد HDMI 2.1 در نمایشگاه CES 2017 صورت گرفت و در آن زمان اعلام شد که این فناوری با نسخه‌های قبلی HDMI سازگاری کامل خواهد داشت. استاندارد HDMI 2.1 از پهنای باند به‌مراتب بیشتری نسبت به نسل قبلی پشتیبانی کرده و به‌راحتی می‌تواند 48 گیگابیت بر ثانیه دیتا را انتقال دهد.

HDMI 2.1

ناگفته نماند که نسل قبلی فناوری مذکور تنها می‌توانست 18 گیگابیت بر ثانیه اطلاعات را منتقل کند. کابل‌هایی با استاندارد HDMI 2.1 توانایی انتقال تمام خروجی‌های تصویری از قبیل ویدئوهای 4K با نرخ 120 هرتز و ویدئوهای 8K با نرخ 60 هرتز را دارند. این استاندارد همچنین از HDR داینامیک پشتیبانی کرده و حتی قادر است تصاویری با وضوح 10k را هم منتقل کند.

استاندارد HDMI 2.1 انتقال دیتا با سرعت 48 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند

این استاندارد همچنین دارای برخی قابلیت‌های جدید برای افزایش نرخ نوسازی تصویر تلویزیون و مانیتور است. به‌عنوان مثال کابل‌ دارای این استاندارد می‌تواند دیتای مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی را منتقل کند. به لطف فناوری Quick Frame Transport، گیم پلی روان‌تر از قبل اجرا خواهد شد. همچنین نرخ نوسازی تصویر متغیر می‌تواند مشکلاتی چون بریدگی تصویر و لگ زدن را از بین می‌برد. در این استاندارد قابلیت Quick Media برای تماشای فیلم یا ویدئو وجود دارد که به کاهش تأخیر که اغلب با صفحه مشکلی مشخص است کمک می‌کند.

علاوه بر این حالت ALLM نوسانات تصویر را برای ارائه یک خروجی ایده آل به‌طور خودکار تنظیم خواهد کرد. جدول فوق می‌تواند تفاوت قابلیت‌های HDMI 2.1  نسبت به استاندارد HDMI 2 را به‌خوبی شرح دهد.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.