مایکروسافت آفیس سرانجام به کروم‌بوک‌ها آمد

پس از گذشت یک سال از زمانی که مایکروسافت نسخه آزمایشی آفیس را در اختیار توسعه‌دهندگان کروم‌بوک‌ها قرار داد، مطلع شدیم که ساعتی پیش این مجموعه محبوب سرانجام برای عموم کاربران منتشر شده است.

0

بااینکه کروم‌بوک‌ها پس از ورود به بازار از پس اجرای بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی برمی‌آمدند، نسخه‌ اندرویدی نرم‌افزار آفیس با این محصولات به دلایلی هماهنگ نبود؛ همین امر باعث می‌شد تا استفاده‌کنندگان از این دستگاه‌ها مجبور باشند به نسخه تحت وب مجموعه آفیس رجوع کنند.

البته مایکروسافت که این روزها از هر فرصتی برای ورود به پلتفرم‌ رقبا استفاده می‌کند، از سال گذشته کار بر روی نسخه‌ای بهینه شده از مجموعه آفیس را برای اجرا بر روی کروم‌بوک‌ها آغاز کرد و روز گذشته نیز این مجموعه به صورت عمومی منتشر شد.

در چند سال اخیر شاهد تعبیه سخت‌افزاری نه چندان قدرتمند در کروم‌بوک‌ها بوده‌ایم و همین امر باعث کاهش رغبت شرکت‌های نرم‌افزاری برای پشتیبانی از این دستگاه‌ها می‌شد؛ اما روزبه‌روز بر کارایی این دستگاه‌ها افزوده می‌شود. به‌طور مثال پیکسل بوک گوگل که چندی پیش شاهد معرفی آن بودیم، به سخت‌افزاری با قدرت تقریبی یک مک‌بوک پرو تجهیز گردید.

مجموعه آفیس تنها برای کروم‌بوک‌های زیر 10.1 اینچ رایگان است

به‌هرحال دارندگان کروم‌بوک‌ها که تا پیش از این از مجموعه برنامه‌های داک گوگل برای انجام کارهای اداری خود استفاده می‌کردند، به راحتی می‌توانند زین پس به نسخه بهینه شده مجموعه آفیس که کارایی یکسانی نسبت به نسخه اندرویدی دارند دسترسی داشته باشند. این نکته را توجه داشته باشید که مجموعه مذکور تنها به صورت رایگان بر روی دستگاه‌هایی با نمایشگر زیر 10.1  اجرا می‌شود و دارنده کروم‌بوک‌هایی با نمایشگر بزرگ‌تر از این ابعاد بایستی جهت استفاده از تمامی مجموعه آفیس حق اشتراک Office 365 پرداخت  کنند.

بدون شک این یک سیاست دو سر سود می‌باشد، چراکه از طرفی روزبه‌روز بر فروش کروم‌بوک‌ها به‌خصوص در مراکز آموزشی افزوده می‌شود و از سوی دیگر از آنجا که اغلب این دستگاه دارای نمایشگر بزرگ‌تر از 10.1 اینچ هستند، می‌تواند باعث افزایش فروش اکانت Office 365 گردد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.