چگونه وای‌فای و بلوتوث را در iOS 11 واقعاً خاموش کنیم؟!

iOS 11 با تغییرات بزرگی همراه بود. چه خوب و چه بد باید از این تغییرات سر درآوریم.

1

خیلی پیش‌تر از این‌ها و در iOS 7 کلید عملگرهای بلوتوث و وای فای در کنترل سنتر قرار گرفت. با یک‌بار لمس می‌شد این قابلیت‌ها را خاموش یا روشن کرد. در iOS 11 این قابلیت همچنان وجود دارد، اما با یک تفاوت: با خاموش کردن بلوتوث و وای فای در iOS 11 تنها از دستگاه‌هایی که از طریق این درگاه‌ها با آن‌ها متصل بودید ارتباط شما قطع خواهد شد، اما امواج بلوتوث و وای فای دستگاه شما روشن خواهند ماند.

اپل چه زمانی این مشکل را حل خواهد کرد؟

اپل هیچ‌گاه حاضر نمی‌شد این نقیصه را به‌عنوان یک مشکل در نظر بگیرد. تا این‌که با فشار برخی کاربران مجبور به توضیح شد. اپل ادعا کرد که این مسئله مربوط به طراحی iOS 11 است. فکر می‌کنید ایده پشت این «قابلیت» چه بوده است؟

بر اساس توضیحی که اپل دراین‌باره منتشر کرده است «در iOS 11 و بالاتر، با خاموش کردن قابلیت‌های وای فای و بلوتوث، تنها اتصال شما با دستگاه‌ها قطع خواهد شد و این قابلیت‌ها کماکان در دسترس خواهند بود». اما چرا؟ تا شما همچنان بتوانید از امکانات «مهمی» مانند ایردراپ، ایرپلی، اپل پنسل و اپل واچ استفاده کنید.

خاموش کردن بلوتوث و وای فای در iOS 11

حالا قضیه کمی عجیب‌تر هم می‌شود؛ اگر شما از طریق کنترل سنتر بلوتوث و یا وای فای خود را غیرفعال کنید، این دو قابلیت به‌صورت خودکار پس از رستارت گوشی و یا رأس ساعت 5 صبح شروع به فعالیت می‌کنند. همچنین وای فای با رفتن به یک مکان جدید هم شروع به فعالیت می‌کند.

خاموش کردن بلوتوث و وای فای در iOS 11 به صورت قطعی چگونه است؟

دلایل مختلفی برای خاموش کردن کامل وای فای و بلوتوث می‌توان آورد. برخی به خاطر بالا بردن امنیت دستگاه خود این کار را می‌کنند و برخی ترجیح می‌دهند در مصرف باطری گوشی خود صرفه‌جویی کنند. با تمام این تفاسیر، کنترل سنتر امکان خاموش کردن کامل این دو قابلیت را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد. برای انجام این کار مانند روزگاران پیش از ظهور کنترل سنتر، باید به قسمت تنظیمات بروید.

خاموش کردن بلوتوث و WiFi در iOS 11

خاموش کردن بلوتوث: Settings > Bluetooth > Off

خاموش کردن وای فای: Settings > Wi-Fi > Off

درباره این مسئله چه فکر می‌کنید؟ آیا فکر می‌کنید باید این راه ساده‌ای برای خاموش کردن آن‌ها ایجاد شود و یا به روش سنتی اپل راضی هستید؟ بااین‌حال اپل مثل همیشه کاری که خود «صلاح» می‌داند را انجام می‌دهد!

 

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Babak می‌گوید

    روش راحت تر استفاده از Siri برای خاموش کردن بلوتوث یا وای فای است.