تمام چیزهای عجیب و غریبی که تصور می‌کنیم در مریخ کشف کرده‌ایم!

از زمانی که بشر توانسته از سطح مریخ عکس‌برداری کند، همیشه افرادی بوده‌اند که مدعی هستند روی این سیاره خشک و قرمزرنگ چیزهای عجیبی دیده‌شده است.

1

از زمانی که بشر توانسته از سطح مریخ عکس‌برداری کند، همیشه افرادی بوده‌اند که مدعی هستند روی این سیاره خشک و قرمزرنگ چیزهای عجیبی دیده‌شده است.ادعاهایی شبیه؛ «پسر! اون قسمت مات عکس رو ببین، به نظر میاد نیمرخ یه دختر مریخیه!» یا، «اون‌جا رو! یه کلاه سربازای جنگ جهانی اول. این‌یکی دیگه حتماً انگشت یه آدمه. مگه نه؟!».سورپرایز! همه‌اش سنگ و صخره است. فقط سنگ و صخره.

همه این به جاده خاکی زدن‌ها و نتیجه‌گیری‌های اشتباه به خاطر پدیده‌ای با نام علمی پاریدولیا است، که افراد (یا حداقل وبلاگ نویس‌های علاقه‌مند به تئوری توطئه) را مجاب می‌کند تا در تصاویر تصادفی و معمولی از سطح مریخ، به دنبال یافتن چیزهایی با مفهومی خاص و معنی‌دار باشند. البته پاریدولیا به همراه کمی دیوانگی ملایم. هرچند به خاطر تلاششان از آن‌ها متشکریم.

در زیر فهرستی از اکتشافات مضحکی را که درواقع روی سیاره مریخ کشف نکرده‌ایم! مشاهده می‌کنید.

تابوت

جدیدترین اکتشاف از مریخ توسط یک شکارچی یوفو ساکن در ایالت مریلند انجام‌شده است. که آن را از میان بی‌شمار عکس‌های گرفته‌شده توسط مریخ‌نورد کنجکاوی پیداکرده است. او نوشته است «این جعبه کوچک واقعاً شبیه یک تابوت امروزی با روکش بتن است». اما همان‌طور که قبلاً هم گفتیم این فقط یک سنگ است.

چراغ راهنما!

جوزف وایت، علاقه‌مند یوفو و ساکن در انگلیس، این کشف را انجام داده است. مریخ‌نورد کنجکاوی در 19 سپتامبر 2015 عکس این شیء را که شبیه چراغ‌های کنترل ترافیک است، تهیه‌کرده و بازهم یک سنگ عادی دیگر.

استخوان پای یک فضایی

این تکه سنگ هم که حقیقتاً می‌توانست بخشی از اسکلت پا باشد اما نیست! اولین بار توسط وبلاگ UFO-blogger.com شناسایی شد.

جمجمه ی فضایی

بازهم دوستان تیزچشم ما در وبلاگ UFO-Blogger این جمجمه را در مریخ شناسایی کرده‌اند. که طبق ادعای آن‌ها، به شکل شگفت‌آوری شبیه به جمجمه گروهی از موجودات داستانی موسوم به نفیلیم است. از شانس بد آن‌ها این هم سنگ است.

کلاهک دودکش

همه دودکش دوست دارند! حتی روبات‌های جستجوگر. اما متأسفانه این کلاهک ویژه هم بر اساس اعلام دانشمندان فقط یک سنگ است.

بانوی مریخی

سال 2008 بود که انتشار خبر کشف نخستین نشانه از یک کدبانوی واقعی در مریخ، اهالی اینترنت را دیوانه کرد. اما اگر از ما می‌شنوید بهتر است هیچ‌وقت دنبال این نباشید که بفهمید اینترنت برای چه کسی این‌قدر مطالب مضحک رو می‌کند. (سنگ را دریابید!)

توپ جنگی

این توپخانه فضایی در مریخ می‌توانست نشان­دهنده­ آغاز یک نبرد بین سیاره‌ای باشد. اما فکر می‌کنم خودتان میدانید که درواقعیت چیست!

ایگوآنا

طبق ادعای اسکات سی وارینگ، موسس UFO Sightings Daily :

«گفتن اینکه این فقط یه سنگه، چشم بستن بر مدارکیه که در دست داریم. نه‌تنها بدنش کاملاً مشخصه، بلکه آگه دقیق‌تر نگاه کنید می‌تونید پوست زیر چانه‌اش رو، خط دهن، سوراخ بینی و حتی چشم و ابروی اون رو هم ببینید».

 باراک اوباما

این عکس را مریخ‌نورد اسپریت حدود 10 سال پیش از مریخ گرفته است. شباهت‌هایی هم دیده می‌شود. مثلاً اینکه آقای اوباما مثل آن زمان هیچ موی خاکستری‌ای ندارد. اما تعجب می‌کنید اگر بگوییم که درواقع این چیست!؟ سنگ است!

منبع gizmodo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پریسا می‌گوید

    عکس اوباما دیگه چیه گذاشتید!!