لایکا دوربین بدون آینه CL را با قیمت 2800 دلاری معرفی کرد

شرکت آلمانی لایکا را با دوربین‌های باکیفیت و البته گران‌قیمت آن می‌شناسیم. این شرکت به تازگی دوربین بدون آینه جدید خود را با نام Leica CL معرفی کرده است.

0

لایکا CL یک دوربین با سنسور کراپ APS-C است که شباهت زیادی به مدل TL2 دارد؛ با این حال طراحی این دوربین کمی سنتی‌تر بوده و بیشتر مناسب افرادی است که به دوربین‌های کلاسیک اما سبک و کوچک نیاز دارند.

لایکا CL

مهم‌ترین تفاوت میان دو مدل CL و TL2 وجود منظره‌یاب الکترونیکی در CL است. این دوربین یک صفحه‌نمایش 2.36 مگاپیکسلی برای منظره‌یاب دارد. لایکا CL یک سنسور 24 مگاپیکسلی APSC-C دارد و از پردازنده تصویر Maestro II این شرکت اسستفاده می‌کند و می‌تواند 33 فایل DNG و JPEG در وضوح کامل با سرعت 10 فریم بر ثانیه ثبت کند. فیلمبرداری این دوربین نیز با وضوح 4K@30fps یا 1080p@60fps انجام خواهد شد. لایکا CL داینامیک رنج 14 پله‌ای داشته و ISO آن تا 50000 اعلام شده است. سیستم فوکوس خودکار این دوربین بر اساس کنتراست بوده و دارای 49 نقطه انجام می‌شود. لایکا CL هم دارای شاتر الکترونیکی و هم مکانیکی است.

leica cl

دو پیچ بالای دوربین را می‌توانید به دلخواه خود برای کنترل هر مشخصه‌ای به کار بگیرید و همچنین یک صفحه‌نمایش LCD کوچک نیز برای نمایش اطلاعات در نظر گرفته شده است که شامل تنظیمات، باتری و نورسنجی می‌شود. صفحه‌نمایش این دوربین لمسی بوده و از جسچرها نیز پشتیبانی می‌کند با این حال کماکان یک کنترل چهارطرفه و دکمه‌های فیزیکی را نیز حفظ کرده است.

لایکا CL ال سی دی

این دوربین هیچ درگاه ورودی و خروجی ندارد و تنها راه خارج کردن تصاویر از آن درآوردن کارت حافظه SD و یا استفاده از اپلیکیشن اندرویدی یا iOS لایکا برای انتقال بی‌سیم فایل‌هاست. CL با سیستم لنز TL mount لایکا سازگار است که حالا شامل یک لنز کامپکت 18 میلی‌متری f/2.8 نیز می‌شود.

برای اولین بار لایکا CL را در باندل‌های مختلف عرضه می‌کند. کیت دوربین و لنز 18 میلی‌متری قیمتی معادل 3795 دلار و کیت با لنز زوم 18-55 میلی‌متری قیمتی معادل 3995 دلار دارد. اما بدنه تنهای این دوربین با قیمت 2795 و لنز تنهای 18 میلی‌متری با قیمت 1295 دلار عرضه می‌شود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.