رقابت بر سر سهم بازار آنلاین در بلک‌فرایدی

سه سال پیش وقتی بامیلو برای نخستین بار حراج بلک‌فرایدی را در ایران برگزار کرد، هیچ کس فکر نمی‌کرد این رویداد تبدیل به یک تب فراگیر در بین همه فروشگاه‌های آنلاین شود.

0

امسال همزمان با سومین سالی که حراجمعه بامیلو برگزار می‌شود، فروشگاه‌های دیگری که همواره مخالف برگزاری این رویداد بوده اند، امثال اقدام به برگزاری بلک‌فرایدی کرده‌اند. برای مثال امسال دیجی کالا، مدیسه، لوناتو و… هم حراج‌هایی را با نام‍های مختلف درست در تاریخ 3 و4 آذرماه برگزار می‌کنند.

حراجمعه بامیلو

بلک‌فرایدی امسال هم مثل سال‌های قبل فرصت خوبی برای کاربران اینترنتی و مصرف‌کنندگانی است که به دنبال تخفیف‌های خوب هستند.

امسال بامیلو به‌عنوان بنیان‌گذار بلک فرایدی در ایران در حراجمعه بامیلو تخفیف‌های خوبی در حوزه موبایل، پوشاک، لوازم الکترونیک و لوازم آرایشی بهداشتی تدارک دیده است به گفته خودشان این تخفیف‌ها از 30 درصد روی موبایل ها تا 80 درصد روی پوشاک و لوازم آرایشی است و البته سعی کرده اند همه کالاها با تخفیف های جذاب ارائه شوند.

جمعه به خرید دیجی کالا

دیجی کالا هم امسال با نام “جمعه به خرید” بلک‌فرایدی را با تخفیف 50 درصدی روی بخشی از کالاها برگزار می‌کند و به نظر می‌رسد با پیشنهادهای خود رقابت را برای بامیلو و دیگر فروشگاه‌ها سخت کند.

زنده باد خرید مدیسه

دیگر فروشگاه‌های آنلاین مثل مدیسه هم با نام “زنده باد خرید” تخفیف‌های استثنایی خود را ارائه کرده است. باید دید این فروشگاه ها آیا می توانند با تجربه 3 ساله بامیلو در این حوزه مقابله کنند یا نه؟

بلک‌فرایدی

رویداد بلک‌فرایدی در همه کشورها طی سال‌های اخیر تغییراتی کرده است. دیگر مردم در این روز شلوغ به‌جای گیر کردن در صف‌های طولانی و اتلاف وقت ترجیح می‌دهند با بررسی فروشگاه‌های اینترنتی کالای مورد نظر خود را شناسایی کنند و بعد به موقع آن را با تخفیف عالی بخرند.

ایرانیان هم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و با مقایسه کالاها و قیمت‌های مختلف در فروشگاه‌های متعدد خرید خوبی داشته باشند.

بامیلو در بخشی از بیانیه خود ملحق شدن دیگر فروشگاه‌های آنلاین به حراجمعه را به عنوان یکی از موفقیت‌های خود عنوان کرده است. آنها معتقدند این رویداد می‌تواند با کمک همه فروشگاه‌های آنلاین به افزایش سهم بازار آنلاین منجر شود.

این رویداد هم برای مصرف‌کنندگان و هم برای تامین‌کنندگان کالا فرصتی خوبی است تا بتوانند در فضای آنلاین با هم ملاقات کنند و معامله خوبی انجام دهند.

رویدادهای اینترنتی امسال در چین هم یک رکورد فوق‌العاده در بازار فروش ایجاد کرد. علی بابا در روز مجردها 11/11 در چین توانست رکورد فروش را بشکند. این فروشگاه در 13 ساعت رکورد 18 میلیارد دلاری خود را ثبت کرد.

علی بابا به‌عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی چین تنها طی دو دقیقه یک میلیارد دلار فروش داشته است. شاید استقبال از این رویدادهاست که باعث شده، چین بیشترین سهم بازار آنلاین را در بین کشورهای جهان داشته باشد.

انتظار می‌رود، رویدادهای اینچنینی در ایران هم به نتایج خوشحال‌کننده‌ای برسد و فرصتی برای آشنایی مردم ایران با مزایای خرید اینترنتی باشد.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.