وان‌پلاس 5T با صفحه‌نمایش کم‌حاشیه و دوربین دوگانه جدید معرفی شد

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار وان‌پلاس پرچم‌دار جدید خود 5تی را معرفی کرد. این گوشی به صفحه‌نمایش 18:9 مجهز شده و دوربین دوگانه آن نیز متحول شده است.

0

طراحی

وان‌پلاس 5تی حالا با صفحه‌نمایشی 6 اینچی عرضه می‌شود که نسبت تصویر جدید 18:9 داشته و بسیار کشیده‌تر از نسل قبل است. به این ترتیب حسگر اثر انگشت نیز به پشت گوشی منتقل شده است. این گوشی بدنه‌ای آلومینیومی و در عین حال ارگونومیک دارد و تنها در رنگ مشکی عرضه خواهد شد.

با وجود افزایش اندازه صفحه‌نمایش ابعاد گوشی تقریباً بدون تغییر باقی مانده و گفته می‌شود حسگر اثر انگشت آن پوشش سرامیکی ضدخش دارد.


صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش 6.01 اینچی این گوشی از نوع Optic OLED بوده و وضوحی برابر 2160 در 1080 پیکسل خواهد داشت. این صفحه‌نمایش 80.5 درصد جلوی گوشی را پوشانده تا به موج جدید گوشی‌های کم‌حاشیه بپیوندد. به گفته وان‌پلاس این صفحه‌نمایش می‌تواند رنگ‌ها را در گستره رنگی استاندارد sRGB یا گستره اشباع‌تر DCI-P3 نمایش دهد و در حالت Sunlight نیز خوانایی بیشتری در محیط بیرون خواهد داشت.


دوربین

وان‌پلاس 5 با وجود استفاده از دوربین دوم تله‌فوتو نسبت به رقبا در ثبت تصاویر ضعف داشت و حالا وان‌پلاس تصمیم گرفته استراتژی متفاوتی را انتخاب کند. در 5تی با دو دوربین با زاویه دید مشابه مواجهیم که یکی 16 مگاپیکسلی با f/1.7 و پیکسل‌های 1.12 میکرونی و دیگری 20 مگاپیکسل با f/1.7 و پیکسل‌های یک میکرونی است. این دوربین دوم 20 مگاپیکسلی وظیفه ترکیب 4 پیکسل به یک پیکسل را برای بهبود تصاویر در نور کم و همچنین ثبت تصاویر پرتره دارد. به گفته وان‌پلاس دوربین به صورت خودکار در شرایط نور کم از سنسور دوم استفاده خواهد کرد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد وان‌پلاس از ترکیبی مشابه دوربین میت 10 هواوی بهره گرفته با این تفاوت که هر دو سنسور رنگی بوده و دوربین دوم تصاویر نهایی با ابعاد کوچک‌تر اما جزئیات بیشتر در نور کم را ثبت خواهد کرد.


امکانات

وان‌پلاس 5تی اولین گوشی این شرکت با قابلیت تشخیص چهره برای آنلاک کردن است. این روش از دوربین جلو برای تشخیص بیش از 100 نقطه از چهره استفاده می‌کند و حداقل روی کاغذ با فیس آی‌دی اپل قابل مقایسه نیست.

متاسفانه وان‌پلاس کماکان از اندروید 7.1.1 با رابط کاربری OxygenOS خود در این گوشی استفاده کرده است. برخی قابلیت‌های جدید OxygenOS در 5تی به شرح زیر هستند:

  • اپلیکیشن‌های موازی: امکان نصب دو نسخه از اپلیکیشن‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و …)
  • گالری جدید: با ظاهر جدید و نمایش نقشه تصاویرتان براساس موقعیت
  • قابلیت‌های شخصی‌سازی: امکان تغییر آیکن‌ها، جابجا کردن دکمه‌های نوار ناوبری و …

مشخصات فنی

وان‌پلاس 5تی کماکان از اسنپ‌دراگون 835، پردازنده گرافیکی Adreno 540، حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی UFS 2.1 و 6 یا 8 گیگابایت رم استفاده خواهد کرد. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی، باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی با Dash Charge، وزن 162 گرمی و NFC از سایر مشخصات این گوشی هستند.

گفتنی است در OnePlus 5T کماکان خبری از شارژ بی‌سیم یا استاندارد مقاومت دربرابر آب یا گردوغبار نیست اما جک هدفون کماکان پابرجاست.

قیمت و زمان عرضه وان‌پلاس 5تی

پرچم‌دار جدید وان‌پلاس قرار است سه‌شنبه 30 آبان‌ماه با قیمت 500 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی عرضه شود. به این ترتیب 5تی حدود 20 دلار از 5 گران‌تر خواهد بود. گفتنی است قیمت این گوشی در اروپا 500 یورو تعیین شده است.

منبع phonearena androidcentral gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.