بیمه ازکی بخریم؟؛ موج اسنپ به بیمه می‌رسد!

مشکل اصلی وقتی نمایان می­‌شود که یک شهروند عادی و ناآشنا با انواع بیمه ها به خرید بیمه­ نامه احتیاج پیدا می‌کند و تفاوت قیمت و کیفیت نمایندگی شرکت­های بیمه­‌گر او را سردرگم می‌نماید. در چنین شرایطی این فرد از کجا می‌تواند مناسب ترین قیمت بین انواع شرکت‌های بیمه را پیدا کند؟

0

رقابت به نفع جیب مردم…

بیمه یکی از مهمترین و ضروری ترین خدمات هر جامعه است و تقریبا همه ی شهروندان با توجه به فعالیت اجتماعی خود با یک یا چند نوع بیمه سروکار خواهند داشت. کافیست نگاهی به خیابان­های شهر خود بیندازید تا تعداد زیاد نمایندگی­‌ها و کارگزاری‌های بیمه، اهمیت و گستردگی نیاز مردم به این دفاتر را به شما ثابت کند. دفترهای بیمه از کوچک ترین و کم‌جمعیت ‌ترین شهرها تا شلوغ­ ترین محله های شهرهای پر جمعیت حضور دارند و هریک بنا به نیاز مراجعه کننده شرایط نمایندگی خود را به او معرفی می­کنند.

تا اینجای قضیه چرخه‌­ی خدمت، کامل و بی‌نقص به نظر می آید. اما مشکل اصلی وقتی نمایان می­‌شود که یک شهروند عادی و ناآشنا با انواع بیمه ها به خرید بیمه­ نامه احتیاج پیدا می‌کند و تفاوت قیمت و کیفیت نمایندگی شرکت­های بیمه­‌گر او را سردرگم می‌نماید. در چنین شرایطی این فرد از کجا می‌تواند مناسب ترین قیمت بین انواع شرکت‌های بیمه را پیدا کند؟ وقتی هر نمایندگی خودش را بهترین شرکت بیمه معرفی می‌کند، خریدار باید به خدمت رسانی کدام شرکت اعتماد کند؟ و خلاصه این که چه کسی بهترین پاسخ را به مهم­ترین سوال یک شهروند عادی نیازمند به بیمه خواهد داد:

« از کی بیمه بخریم؟! »

به تازگی شرکت­ های استارت‌آپ در صدد حل این مشکل برآمده‌­اند. آن هم با روشی که شباهت زیادی به اسنپ و کسب و کارهای مشابه آن دارد؛ اسنپ تمام تاکسی‌ها و آژانس ها و مسافربر­های تمام‌وقت و پاره‌وقت شهر را در قالب یک سیستم یکپارچه سامان داد و با ایجاد فضای رقابتی بین خدمات دهنده‌های اصلی، هم سرعت ارائه‌ی خدمات را بالا برد و هم هزینه‌ها را کم کرد. جای خالی همچین ایده ای به شدت در بازار شرکت های بیمه احساس می­ شد. نیاز به سیستم یکپارچه­ ای که با کنار هم قراردادن شرکت های بیمه هم امکان مقایسه‌­ی آنلاین و بدون زحمت قیمت‌ها و کیفیت خدمات را برای یک خریدار بیمه فراهم کند. و هم با ایجاد فضای رقابتی، شرکت های بیمه را به رقابت با یکدیگر و کاهش قیمت‌ها ترغیب نماید.

این نیاز حالا برطرف شده و نتیجه ی چنین کاری از پیش مشخص خواهد بود؛ همان طور که استارت‌آپی مثل اسنپ بیش از همه به نفع مصرف کننده ی اصلی یا همان مسافر ها بود، این به اصطلاح « اسنپ بیمه‌ای » هم بیش از همه به خریدار اصلی و نهایی بیمه کمک خواهد کرد.

نکته‌‌‌‌‌‌ی جالب توجه در این مورد، استقبال شرکت‌‌‌های سنتی بیمه از این ایده‌‌‌‌‌‌ی جدید و همکاری قابل توجه این شرکت‌‌‌‌ها با این کسب و کار تازه است. این بار بر خلاف تجربه‌‌‌‌‌‌ی اسنپ، شرکت‌‌‌های بیمه‌‌‌‌‌ای سامانه «  ازکیـ  » را نه به چشم یک رقیب، بلکه به چشم یک توسعه دهنده‌‌‌‌‌‌ی خلاق بازار نگاه‌‌‌‌ می‌کنند. و به خوبی‌‌‌‌ می‌دانند شرکت‌‌‌‌هایی مثل ازکیـ با وجود این که بیشترین سود را به مردم و خریداران بیمه‌‌‌‌ می‌رسانند، بازار آنها را نیز رونق قابل توجهی خواهند بخشید.

وب­سایت ازکی (azki.com) در ردیف سایت­های مقایسه­ای و به اصطلاح Insurance Aggregator ها قرار می­گیرد؛ و همانند اسنپ، دیجی کالا و … که در کسب و کارهای خود تحول بزرگی ایجاد کردند، تغییرات عمده­ای در صنعت بیمه بوجود خواهد آورد. یاشار ژاله دوست، عضو هیئت مدیره و مدیر عامل ازکیـ با بیان این مطلب که بهبود کیفیت محصول یا خدمات و کاهش قیمت آنها، می­تواند موجب تحولات بزرگی در هر صنعتی گردد؛ تاکید کرد این امر همیشه به نفع کاربران و مشتریان خواهد بود.

برای استفاده از کلیه خدمات رایگان ازکیـ کافیست وارد مرورگر گوشی یا کامپیوتر شخصی خودتان شوید و زحمت تایپ چهار حرف AZKI را به انگشتانتان بدهید. در وب­سایت ازکیـ بیمه ی مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و بعد از وارد کردن مشخصات مورد نظر، هر چه برای انتخاب نیاز داشته باشید پیش روی شما خواهد بود؛ بدون این که از صندلی خود جابجا شوید تفاوت قیمت‌ها، کیفیت خدمات، سرعت پاسخگویی و سایر معیارهای دلخواه خود را بین شرکت های بیمه مقایسه می‌کنید و از نظرات و تجربیات خریداران قبلی هر شرکت نیز با خبر می‌شوید و به راحتی و با اطمینان خاطر بهترین و مناسب ترین بیمه را انتخاب می‌نمایید.

«ازکیـ» با مقایسه‌ای بی‌طرفانه و بدون غرض‌ورزی، بهترین بیمه را در کمترین زمان و مناسب‌ترین قیمت به شما معرفی‌‌‌‌‌‌‌ می‌کند و در تمام مراحل خرید، پشتیبانی آنلاین و تلفنی کارشناسان خود را برای شما فراهم خواهد کرد؛ از لحظه‌‌ی سفارش بیمه، تا لحظه‌‌ی تحویل بیمه‌نامه درب منزل یا محل کار شما.

منبع: سایت ازکیـ    azki.com

پایان رپرتاژ/
این مطلب کاملاجنبه تبلیغاتی داشته و فارنت هیچ مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.