نسل بعدی هوم‌پاد اپل به فیس آی‌دی مجهز خواهد شد

قابلیت فیس‌ آی‌دی در آیفون 10 طرفداران زیادی پیدا کرده و از قرار معلوم نسل بعدی هوم‌پاد اپل هم به فیس‌ آی‌دی مجهز خواهد شد.

0

نسل اول اسپیکر هوشمند اپل قرار است دی ماه امسال راهی بازار شود، در این بین وب‌سایت Nikkei خبر داده است شرکت Inventec به عنوان یکی از تولید کنندگان قطعات محصولات اپل از هم اکنون در حال تحقیق و توسعه برای استفاده از فناوری تشخیص هویت کاربر از طریق چهره وی است.

به این ترتیب مدل‌های بعدی اسپیکر هوشمند اپل به احتمال زیاد قادر به تشخیص هویت کاربر از طریق چهره وی‌ هستند، این ویژگی را در حال حاضر با نام فیس آی‌دی در آیفون 10 مشاهده می‌کنیم.

در این زمینه آقای  David Ho، مدیر شرکت تایوانی Inventec به خبرنگاران گفته است که مهندسین زیادی در حال توسعه اسپیکرهای هوشمندی هستند که در کنار تشخیص صدای کاربر می‌توانند تصویر وی را نیز تشخیص دهند. وی مدعی است به لطف این ویژگی، محصولاتی که در آینده راهی بازار می‌شوند امنیت و راحتی بیشتری را برای کاربران به ارمغان خواهند آورد.

لازم به ذکر است که در صحبت‌های David Ho اشاره‌ مستقیمی به اسپیکر هوشمند هوم‌پاد اپل نشده است اما پیش از این نیز در خبرها و شایعات داشتیم که ممکن است اپل این فناوری را در اسپیکرهای هوشمند نسل بعد خود به خدمت بگیرد.

جالب است بدانید فناوری فیس آی‌دی که در آیفون X شاهد آن هستیم برای تشخیص هویت کاربر حدود ۳۰ هزار نقطه از چهره وی را بررسی می‌کند. در کنار باز کردن قفل گوشی، فیس‌ آی‌دی برای تشخیص هویت کاربر در حین پرداخت‌های مالی نیز کاربرد دارد.

 

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.