پروژه لینوکس روی گلکسی سامسونگ: اجرای اوبونتو در حالت DeX

سامسونگ با حالت DeX به دنبال اجرای لینوکس بر روی گوشی‌های گلکسی خود است.

0

سامسونگ گاهی اوقات پروژه‌هایی را استارت می‌زند و مدتی بعد عطای این پروژه‌ را به لقایش می‌بخشد،‌ اما اخیرا شاهد تصاویر، ویدئو و مستنداتی از پروژه‌‌ای از جانب سامسونگ هستیم که به عنوان پلتفرم phone as Desktop  شناخته می‌شود.

این‌گونه که پیداست سامسونگ در عملیاتی کردن این پروژه جدیت زیادی دارد و تاکنون هزینه زیادی را صرف آن کرده است. هدف سامسونگ در این پروژه اجرای گنو/لینوکس بر روی گوشی هوشمند است.

اگر از طرفداران گنو/لینوکس باشید حتماً‌ به خوبی می‌دانید که اجرای لینوکس بر روی گوشی کار جدید و تازه‌ای نیست و پیش از این نیز در حالت‌های مختلفی شاهد اجرای  توزیع‌های مختلف لینوکس بر روی گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم.

در ویدئویی که از این پروژه‌ منتشر شده است شاهد اجرای کامل اوبونتو نسخه 16.04 هستیم که در حالت DeX Mode اجرا شده است. جالب اینجاست که در این حالت کاربر به تمامی امکانات نسخه دسکتاپ اوبونتو دسترسی دارد و یک دسکتاپ گرافیکی کامل را در اختیار دارد. از طرف دیگر کاربر می‌تواند به سایر اپلیکیشن‌های گرافیکی نصب شده در اوبونتو نیز دسترسی داشته باشد.

به این ترتیب می‌توان گفت اجرای لینوکس در گوشی گلکسی که سامسونگ به دنبال آن است بیشتر با هدف توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری ساخته شده که نیاز به محیط‌های گرافیکی نیز دارند.

در نتیجه چه بسا که بتوان از این طریق با یک گوشی گلکسی و یک توزیع لینوکس، برای گوشی‌های اندرویدی نرم‌افزار و اپلیکیشن ساخت و توسعه داد.

در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم که علی‌رغم تمامی این موارد باز هم توسعه‌دهندگان محدویت‌هایی را برای تعامل با معماری پردازند‌های ARM در پیش‌رو دارند، گوشی‌های گلکسی S8 و گلکسی نوت 8 سامسونگ نیز به عنوان قدرتمندترین گوشی‌های گلکسی موجود در بازار با محدودیت‌هایی برای تعامل با لینوکس روبرو هستند.

منبع slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.