اندروید 8.1 حجم اپلیکیشن‌های کم‌استفاده را کاهش می‌دهد

اپلیکیشن‌های زیادی را به صورت پیش ‌فرض نصب شده در گوشی‌های هوشمند شاهد هستیم، به همین دلیل گوگل قرار است در اندروید 8.1 حجم اپلیکیشن‌های کم‌استفاده را کاهش دهد.

0

شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به صورت پیش فرض اپلیکیشن‌های زیادی را بر روی گوشی نصب می‌کنند، این امر برای گوشی‌های هوشمندی که ظریفیت 32 یا 64 گیگابایت دارند مشکل زیادی ایجاد نمی‌کند اما فضای حافظه بعضی از گوشی‌های میان‌رده تنها 16 گیگابایت است و کاربران این گوشی‌ها از حجم بالای اپلیکیشن‌های نصب شده شکایت دارند.

از قرار معلوم گوگل ویژگی‌ جدیدی را به اندروید اضافه خواهد کرد که به صورت خودکار اپلیکیشن‌های کم‌استفاده مشخص شده و حجم‌ فایل‌های Cache این اپلیکیشن‌ها کاسته می‌شود.

اندروید اپلیکیشن‌هایی را کم‌استفاده خطاب خواهد کرد که اخیرا از آن‌ها استفاده مستقیم نشده باشد و از طرف دیگر سایر اپلیکیشن‌ها نیز به پکیج‌های نرم‌افزاری این اپلیکیشن نیازی نداشته باشند.

به این ترتیب با پاک شدن فایل‌های Cache این اپلیکیشن‌های کم‌استفاده، عملاً شاهد کاهش حجم این اپلیکیشن‌ها خواهیم بود.

البته به این نکته نیز اشاره کنیم که قرار است تمامی این اتفاق‌ها از اندروید 8.1 به بعد صورت بگیرد، از طرف دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز باید چنین ویژگی‌ را در گوشی‌های هوشمند خود برای اپلیکیشن‌هایی که به صورت پیش‌فرض قرار می‌دهند فعال کنند.

از آنجایی که اندروید 8 چند ماهی بیشتر نیست معرفی شده و زمان زیادی می‌برد تا گوشی‌های میان رده با اندروید نسخه 8.1 راهی بازار شوند می‌توان این‌گونه پیش‌بینی کرد که یکی دو سال دیگر کاربران گوشی‌هایی که حافظه ذخیره‌سازی کمی دارند دیگر نگران اشغال حجم اضافه از جانب اپلیکیشن‌های نصب‌ شده به صورت پیش‌فرض در گوشی خود نخواهند بود.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.