سامسونگ تراشه موبایلی اکسینوس 9810 را معرفی کرد

سامسونگ به تازگی نسل جدید پردازنده‌های پرچم‌دار موبایلی خود را با نام Exynos 9810 معرفی کرده است. این تراشه قرار است از هسته‌های نسل جدید و پردازنده گرافیکی تازه بهره بگیرد.

0

سامسونگ در مراسم جوایز ابتکارات CES 2018، 36 جایزه دریافت کرد که یکی از این جوایز به خاطر تراشه جدید اکسینوس 9810 تعلق گرفت. حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که گلکسی اس 9 سامسونگ مجهز به این تراشه و همچنین اسنپ‌دراگون 845 خواهد بود.

تراشه آخرین پرچم‌دار سامسونگ با هسته‌های نسل سوم سامسونگ ساخته‌شده است. در حال حاضر اطلاعاتی درباره این هسته M3 وجود ندارد، و تنها اطلاعات موجود مشابه نسل قبلی هسته‌ها است.

GPU نیز ارتقا پیداکرده است اما درباره جزئیات این ارتقا چیزی گفته نشده است. به نظر می‌آید که این به معنی Mali-G72 باشد، همان‌طور که در نسل قبلی تراشه اکسینوس از G71 استفاده کرده بود. بعد از همه این‌ها، تراشه‌ها توسط نسل دوم پردازشگرهای 10 نانومتری ساخته خواهد شد، بنابراین هنوز خبری از پردازشگر 7 نانومتری نخواهد بود.

اکسینوس 9810 همچنین بر روی مودم 1.2 گیگابیت بر ثانیه‌ای (Cat. 18 6CA) سامسونگ استفاده خواهد شد. این مودم برای عملکرد بهتر 6 حمل‌کننده را ترکیب کرده است.

سامسونگ همچنین از سنسور ISOCELL Slim 2X7 که پیش‌ازاین معرفی‌شده بود رونمایی کرد. این سنسور 24 مگاپیکسلی بوده و دارای پیکسل‌هایی به‌اندازه 0.9 میکرومتر مربع است که برای عملکرد بهتر در نور کم تقویت‌شده‌اند.

در بخش‌های کامپیوتری نیز اتفاقاتی افتاده است. تراشه‌های حافظه جانبی 16 گیگابایتی GDDR6 درحالی‌که با ولتاژ پایین‌تر کار می‌کنند، ظرفیتی دو برابر نمونه‌های قدیمی‌تر دارند. یک هارد 8 ترابایتی NVMe SSD نیز رونمایی شد که قادر به انتقال اطلاعات با سرعت نیم پتابایت بر ثانیه است که در دیتاسنترها کاربرد دارد.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.