اینتل مهندسان سابق اپل و AMD را برای توسعه پردازنده‌های گرافیکی به خدمت می‌گیرد

اینتل تاکنون تلاش‌های زیادی برای حضور در بازار سخت‌افزارهای گرافیکی داشته است اما در این زمینه موفق نبوده است، این بار باخبر شدیم اینتل مهندسان سابق اپل و AMD را برای توسعه پردازنده‌های گرافیکی به خدمت می‌گیرد.

0

اینتل تاکنون میلیاردها دلار برای توسعه پردازنده‌‌های گرافیکی هزینه کرده اما از این بازار سود چندانی به جیب نزده است. در همین زمینه باخبر شدیم اینتل، راجا کوداری یکی از مدیران کارکشته AMD که تا هفته گذشته به عنوان یکی از مدیران ارشد واحد گرافیک رادئون فعالیت می‌کرده است را به خدمت گرفته است.

این‌گونه که پیداست قرار است اینتل گروه پردازش بصری جدیدی را ایجاد کند و قرار است راجا کوداری مدیریت این گروه را بر عهده داشته باشد.

هفته پیش نیز اینتل اعلام کرد که از گرافیک‌های On board شرکت AMD در پردازنده‌های خود پشتیبانی خواهد کرد.

به این ترتیب به احتمال زیاد در آینده شاهد حضور لپ‌تاپ‌هایی مختص گیمرها خواهیم بود که با گرافیک‌های OnBoard ساخت AMD و پردازنده‌های اینتل راهی بازار شود.

کاملاً مشخص است که همکاری AMD و اینتل باهدف کاهش حضور انویدیا در بازار انجام شده است در غیر این‌صورت بدون شک اینتل دل خوشی از AMD هم ندارد و به همین دلیل است که به فکر ساخت و توسعه پردازنده‌های گرافیکی افتاده است.

جالب است بدانید کادوری به غیر از AMD در اپل نیز سابقه بسیار درخشانی داشته و در زمان حضور خود در اپل در توسعه صفحه‌نمایش‌های رتینا کمک شایانی به اپل کرده است.

با در نظر گرفتن این موارد می‌توان گفت اینتل یکی از بهترین مدیران حال حاضر دنیا در بحث سخت‌افزارهای گرافیکی را به خدمت گرفته است، با این حساب باید دید در آینده اینتل تا چه اندازه خواهد توانست حضور خود را در سخت‌افزارهای گرافیکی بیشتر کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.