این انیمیشن چینی به کودکان مهارت‌های ضدجاسوسی آموزش می‌د‌هد!

در این پویانمایی (انیمیشن) 10 دقیقه‌ای که توسط جامعه آموزشی چین عرضه‌شده است، کودکان مختلفی دیده می‌شوند که به سبک پیش‌آهنگ‌های جوان چینی از یک شال قرمز استفاده کرده‌اند.

0

در حال حاضر در «ماه امنیت ملی» در چین به سر می‌بریم. همه جای دنیا یک «روز» یا در مدل معمولاً ایرانی آن یک «هفته» را به یک مناسبت یا بزرگداشت اختصاص می‌دهند. ظاهراً در چین امنیت ملی مسئله فوق‌العاده مهمی است که یک ماه را برای آن در نظر گرفته‌اند! اما چیزی که می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم، کارتونی است که دولت به مناسبت این ماه ساخته و در شبکه‌های دولتی پخش می‌کند. در این کارتون کودکان پدر و مادر خود را به حفظ مسائل امنیتی و کارهای ضد جاسوسی تشویق می‌کنند.

در این پویانمایی 10 دقیقه‌ای که توسط جامعه آموزشی چین عرضه‌شده است، کودکان مختلفی دیده می‌شوند که به سبک پیش‌آهنگ‌های جوان چینی از یک شال قرمز استفاده کرده‌اند. از این کودکان پرسیده می‌شود که فکر می‌کنند معنی امنیت ملی چیست؟ یک دختر می‌گوید که مادر او اغلب فراموش می‌کند که بخاری را خاموش کند، اما پدر او همیشه این مسئله را به مادر او یادآوری می‌کند تا این مشکل ایمنی را برطرف کند. یک پسر نیز می‌گوید که پدر او ثروتمند است و برای امنیت خود محافظ شخصی استخدام کرده است.

اما پسر دیگری نیز در پاسخ به این پرسش از پدر خود که یک مهندس شاغل در ارتش است خاطره‌ای تعریف می‌کند. این پسر تعریف می‌کند که یک نشریه خارجی در ازای دریافت عکس‌هایی از کارخانه محل کار پدرش، به او مبلغی را پرداخت می‌کرد که پدرش با آن می‌توانست او را به باغ‌وحش برده و پانداها را ببینند. این ایده جذابی بوده است اما پدربزرگ او پس از فهمیدن ماجرا مطلبی را در یک روزنامه نشان پدرش می‌دهد که مردی به دلیل ارسال 500 عکس از اولین ایرکرافت چینی به یک نشریه خارجی _ شما بخوانید آمریکایی – به زندان افتاده است. پدر او به این ایده که این کار برای جاسوسی است می‌خندد، اما با فشار پدربزرگ از کار خود نصرف می‌شود و تلاش می‌کند تا پول دریافت کرده را پس بدهد. نشریه پدرش را در صورت عدم همکاری تهدید به اقدام قانونی و از دست دادن شغل می‌کند.

مانند هر پروپاگاندای خوب دیگر، قهرمان واقعی این داستان حاکمیت است. پدر ماجرا را با واحد محلی امنیت ملی در میان می‌گذارد و به او تعهد داده ‌می‌شود که از شغل و خانواده او حفاظت خواهد شد. او تشویق می‌شود که تعالیم ضد جاسوسی ببیند و این درسی است که این درسی است که فرزند او در کلاس مطرح می‌کند و از سوی همکلاسی‌هایش تشویق می‌شود. در انتها این پسر درحالی‌که در چشمانش شور و شوق دیده می‌شود می‌گوید: «ثروت ملی ما تنها پانداها نیستند. فناوری و ثروت ما نیز دیگر گنجینه‌های ملی ما هستند».

چین اولین قانون ضد جاسوسی خود را در سال 2014 به تصویب رساند که به استناد به این قانون به دولت اجازه می‌دهد جلوی هرگونه فعالیتی که ممکن است خطرساز باشد را بگیرد و به افراد درگیر بگوید که انجام کارهایی که به هر نحو منافع چین را به خطر می‌اندازد متوقف کنند.

این انیمیشن 10 دقیقه‌ای را می‌توانید در زیر تماشا کنید. البته اگر زبان چینی بلد هستید!

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.