سازنده پوکمون گو سال آینده بازی واقعیت افزوده هری پاتر را عرضه می‌کند

Niantic Labs توسعه‌دهنده بازی مشهور پوکمون‌گو، در حال ساخت یک بازی واقعیت افزوده هری پاتر است. این بازی که Harry Potter: Wizards Unite نام دارد یک اپلیکیشن واقعیت افزوده است که در سال بعد عرضه‌شده و در همکاری با مجموعه بازی‌های Portkey Games از شرکت Warner Bros توسعه داده می‌شود.

0

Niantic این خبر را تائید کرده و می‌گوید:

با Harry Potter: Wizards Unite رؤیای بازیکنانی که می‌خواهند یک ساحره واقعی شده و دنیای جادویی J.K. Rowling را تجربه کنند، به واقعیت می‌پیوندد.

شایعات عرضه یک بازی واقعیت افزوده هری پاتر توسط Niantic سال گذشته پخش شد، اما کسی آن را جدی نگرفت. بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که پوکمون‌گو منجر به تولید بازی‌های مشابهی بشود و به نظر می‌رسد که این پیش‌بینی به واقعیت بپیوندد.

بنا به گفته‌های Niantic، بازی Harry Potter: Wizards Unite با تأثیر از بازی کلاسیک این شرکت به نام Ingress طراحی می‌شود که به بازیکن اجازه جمع‌کردن اشیاء کمکی، دفاع از مکان‌ها، گشت‌وگذار در محیط و ترکیب کردن دنیای واقعی و دیجیتال را می‌دهد. در بازی Wizards Unite، بازیکنان باید هیولاهای افسانه‌ای را شکست داده و برای از بین بردن دشمنان قدرتمند با یکدیگر همکاری کنند. حدس می‌زنیم که این موجودات شامل مرگ خوارها و حتی خود لرد ولدمورت بشوند! ترکیب عناصر جادویی با دنیای عادی و خالی از جادو در کتاب‌ها و فیلم‌های هری پاتر دیده‌شده بود، حالا می‌توانیم این تم را در قالب واقعیت افزوده نیز تجربه کنیم.

در حال حاضر یک بازی واقعیت افزوده جادویی به نام Maguss تولیدشده و در فاز اولیه آلفا قرار دارد. ظاهراً به‌صورت مستقیم از هیچ‌یک از عناصر هری پاتر در آن استفاده‌نشده است. در بازی Maguss می‌توانید تیم تشکیل داده و در مقابل هیولاهایی جادویی بجنگید. حتی می‌توانید چوب جادویی Maguss را برای iOS یا اندروید خریداری کرده تا در زمان انجام بازی از آن استفاده کنید.

Niantic در زمان عرضه بازی برای مجموعه‌ای که میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا طرفدار آن بوده‌اند با مشکلاتی مواجه شد. این شرکت با بازیکنان بازی پوکمون‌گو ارتباط خوبی نداشت و عرضه آپدیت و برطرف کردن باگ‌ها را ماه‌ها بعدازاینکه بازیکنان آن‌ها را گزارش کردند انجام داد. نتیجتاً بسیاری این بازی را کنار گذاشتند.

Niantic درگذشته به خاطر مشکلات فنی عذرخواهی کرده و تلاش کرد که کیفیت بازی را بهبود بخشد. مدیرعامل Niantic آقای John Hanke در حدود 4 ماه پیش گفت:

در بازی قبلی خودمان یعنی Ingress با بازیکنان تعامل زیادی داشتیم؛ اما در شروع به کار بازی پوکمون‌گو این ارتباط حفظ نشد چراکه برای شرکایمان تازگی زیادی داشت. فکر می‌کنم که در گذر زمان، ارتباط با بازیکنان را بهبود داده‌ایم.

بنا به گفته‌های Niantic، برخلاف تمام مشکلات و ناهمواری‌ها پوکمون‌گو 5 ماه پیش در حدود 65 میلیون بازیکن فعال ماهانه داشت؛ اما این بار در ساخت بازی برای مجموعه‌ای مثل هری پاتر هر مشکلی مربوط به زیرساخت می‌تواند توسط تیم توسعه Warner Bros در سانفرانسیسکو برطرف شود. Niantic جزئیات بیشتری از این بازی را در سال 2018 میلادی منتشر خواهد کرد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.