شکایت از اپل به دلیل استفاده بدون اجازه از فناوری دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس و 8 پلاس

سرپرست مذاکره‌کننده اپل با تحقیر پتنت کورفوتونیکس به مدیرعامل و دیگر اعضای این شرکت گفته است که اگر اپل به پتنت آن‌ها دست‌درازی کند، قبل از محکوم شدن به پرداخت جریمه، فرایند دادگاه و اثبات آن چندین سال به طول انجامیده و میلیون‌ها دلار هزینه برمی‌دارد

0

یک استارتاپ اسرائیلی اپل را متهم به استفاده از فناوری دوربین دوگانه خود بدون اجازه آن‌ها کرد. در یک دادخواست حقوقی، شرکت «کورفوتونیکس» گفت اپل اجازه نداشته است تا از فناوری پتنت آن‌ها در آیفون 7 پلاس و آیفون 8 پلاس استفاده کند. این دادخواست در دادگاه فدرال سن خوزه رد شد. این شرکت که مقر آن در تل‌آویو است ادعا می‌کند با اپل در مورد مشارکت گفت‌وگو کرده‌اند اما اپل از خرید لایسنس پتنت آن‌ها خودداری کرده است.

در شکایت این شرکت آمده است:

سرپرست مذاکره‌کننده اپل با تحقیر پتنت کورفوتونیکس به مدیرعامل و دیگر اعضای این شرکت گفته است که اگر اپل به پتنت آن‌ها دست‌درازی کند، قبل از محکوم شدن به پرداخت جریمه، فرایند دادگاه و اثبات آن چندین سال به طول انجامیده و میلیون‌ها دلار هزینه برمی‌دارد.

کورفوتونیکس به دنبال دریافت غرامت است اما میزان آن را مشخص نکرده است. هنوز نه اپل و نه کورفوتونیکس درباره این پرونده اظهارنظر نکرده‌اند.

اپل فناوری دوربین دوگانه را در گوشی آیفون 7 پلاس در سال گذشته معرفی کرد اما این تنها گوشی‌ای نیست که از چنین امکانی برخوردار است. گوشی‌های دیگری مانند نوت 8 سامسونگ، موتو Z2 فورس، ال‌جی وی 30 و وان‌پلاس 5 نیز از این فناوری استفاده کرده‌اند. شایان‌ذکر است که اولین استفاده از این قابلیت برمی‌گردد به سال 2011 و گوشی HTC EVO 3D.

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.