ابر خودروی Terzo Millenio؛ محصول مشترک لامبورگینی و MIT

یکی از نتایج ترکیب شدن تیم تحقیقاتی از MIT و لامبورگینی، استفاده از پنل‌های بدنه فیبری به‌عنوان مخزن انرژی و در اصل تغییر کاربری بدنه به یک باتری است.

0

همکاری دانشگاه MIT و لامبورگینی برای ساخت یک خودرو، قطعاً نوید یک ابر خودرو شگفت‌انگیز را می‌دهد و مدل مفهومی لامبورگینی Terzo Millenio تمام انتظارات را برآورده می‌کند. آن‌طور که در کنفرانس EmTech در دانشگاه MIT اعلام شد، این اولین خودروی مفهومی تمام الکترونیکی لامبورگینی خواهد بود که مجهز به قابلیت‌های عالی‌ای مانند بدنه خودترمیم و امکان قرار گرفتن در حالت نیمه خودران است.

ترزو میلنیو از 4 موتور الکترونیکی قدرت می‌گیرد که هریک برای یک چرخ است اما برخلاف استفاده از باطری، موتورها قدرت خود را از اَبَرمخزن‌ها می‌گیرند. درحالی‌که تأمین انرژی خودروهای الکترونیکی مدت‌ها است که دارای محدودیت است، لامبورگینی باور دارد که ابرمخزن‌ها جوابگوی بسیاری از محدودیت‌های فعلی خودروهای برقی هستند. آن‌طور که لامبورگینی ادعا می‌کند، ابرمخزن‌ها قادر به شارژ و تخلیه شارژ سریع‌تر بوده و انرژی بیشتری عرضه می‌کنند.

مانند هر ابرخودروی دارای عزت‌نفس، ترزو میلنیو به‌شدت دارای بدنه پیچیده و جذابی است؛ اما قضیه فراتر از چیزی است که به چشم می‌آید. یکی از نتایج ترکیب شدن تیم تحقیقاتی از MIT و لامبورگینی، استفاده از پنل‌های بدنه فیبری به‌عنوان مخزن انرژی و در اصل تغییر کاربری بدنه به یک باتری است. ماده استفاده‌شده در بدنه همچنین می‌تواند ترک‌های کوچک ایجادشده در بدنه را شناسایی و به‌صورت خودکارترمیم کرده و از گسترش ترک‌خوردگی‌ها و انقباض آن‌ها جلوگیری کند.

لامبورگینی به‌طورجدی با خودروهای کاملاً خودران مخالف است اما باور دارد که قابلیت‌های نیمه‌خودران در آینده ابرخودروها نقش ایفا می‌کنند. به‌جای محول کردن تمام وظایف رانندگی به خودرو، ترزو میلنیو می‌تواند با نشان دادن بهترین لاین برای رانندگی، مالک خود را راهنمایی کند تا به راننده بهتری تبدیل شود. چیز شبیه به رانندگی با یک مربی اما بدون حضور واقعی مربی.

از بیشتر فناوری‌هایی که بر روی ترزو میلنیو دیده‌شده است، قابلیت نیمه خودران به مرحله تولید نزدیک‌تر است. آئودی به‌عنوان یکی از شرکای لامبورگینی، درحال حاضر خودروهای خودران خود را تست کرده است و «روبوریس» به‌عنوان یک خودروی خودران مسابقه‌ای معرفی‌شده است. مربی مجازی لامبورگینی احتمالاً از فناوری استفاده‌شده در همین خودرو استفاده می‌کند که به‌تنهایی می‌تواند برای رانندگان هیجان‌انگیز باشد.

هیچ‌چیزی از لامبورگینی ترزو میلنیو هنوز آماده تولید نیست. این خودروی مفهومی تنها جدولی از ممکن‌ها برای نسل آینده اَبَرخودروهای لامبورگینی ترسیم می‌کند. این نشان می‌دهد که حتی اگر موتورهای دوازده سیلندر لامبورگینی به دایناسورها بپیوندند، کارایی همچنان آینده دارد.

منبع digitaltrends
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.