دوربین آیفون X در تست DxoMark با امتیاز ۹۷ در رتبه دوم قرار گرفت

تجربه نشان داده است DxoMark یکی از معتبرترین مراجع برای محک‌ زدن دوربین گوشی‌های هوشمند تراز اول است، باخبر شدیم دوربین آیفون X در تست DxoMark با امتیاز ۹۷ در رتبه دوم و هم‌تراز با هواوی میت 10 پرو قرار گرفت.

0

گوشی‌های هوشمند پرچمدار در معرض آزمایش‌های مختلفی قرار می‌گیرند که آزمایش دوربین گوشی، یکی از مهم‌ترین این آزمایش‌هاست. در این بین آزمایش DxoMark مرجع معتبری برای محک زدن کیفیت دوربین گوشی‌های پرچمدار به حساب می‌آید.

گوشی‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به ترتیب توانستند در DxoMark امتیاز بالای 92 و 94 را از آن خود کنند، گلکسی نوت 8 نیز به عنوان جدیدترین پرچمدار سامسونگ در DxoMark امتیاز 94 را کسب کرده است.

در حال حاضر بهترین امتیاز دوربین در DxoMark از آن گوگل پیکسل 2 با امتیاز 98 است. در رتبه دوم نیز آیفون X اپل توانست با امتیاز کلی 97 قرار بگیرد. لازم به ذکر است که امتیاز دوربین این گوشی در قسمت عکاسی بالاترین امتیاز را از آن خود کرده و 101 امتیاز بدست آورده است.

دوربین آیفون X عملکرد بسیار خوبی در محیط‌هایی با کنتراست بالا دارد و جذب‌نور بسیار قابل قبولی را در محیط بیرون و نور طبیعی انجام می‌دهد.

در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم سه تصویر زیر را که در محیط بیرون با گوشی‌های آیفون X, گوگل پیکسل 2 و گلکسی نوت 8 گرفته شده است با هم مقایسه کنید:

از طرف دیگر نتایج آزمایش DxO مشخص کرده است که آیفون X به لطف لنزهای تله‌فوتو عملکرد بسیار بهتری نسبت به آیفون 8 پلاس در قسمت زوم و عکس‌های بوکه دارد.

دو تصویر زیر با زوم دو برابر توسط آیفون ایکس و آیفون 8 پلاس گرفته شده است:

لازم به ذکر است که DxO از کیفیت بالای دوربین آیفون X در رزولوشن 4K تمجید کرده است اما تمامی آزمایش‌های این دوربین بر روی رزولوشن فول‌‌اچ‌دی و 30 فریم‌ در ثانیه انجام شده است.

در پایان به این نکته نیز اشاره کنیم که دوربین آیفون X در قسمت فیلم‌برداری توانسته است در آزمایش DxO به امتیاز 89 دست پیدا کند.

منبع 9to5mac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.