آزمایش سقوط ثابت کرد که آیفون X از آیفون 8 شکننده تر است!

در تست سقوط از کنار، یک سقوط ساده کافی است تا سه‌چهارم نمایشگر گوشی عملاً نابودشده و گوشی به‌طورکلی بلااستفاده شود. به نظر می‌آید این نوع سقوط بیشترین آسیب را به قطعات درونی گوشی وارد می‌کند.

0

شکستن نمایشگر آیفون ده، 279 دلار هزینه تعمیر روی دست صاحب آن می‌گذارد. بااین‌حال وقتی این گوشی با شعار «مقاوم‌ترین شیشه جلو و پشت بدنه که تابه‌حال در گوشی‌های هوشمند استفاده‌شده است» عرضه می‌شود به نظر می‌آید مشتری دیگر به شکسته شدن نمایشگر گوشی خود و آن 279 دلار فکر نمی‌کند. بااین‌حال واقعیت درباره آیفون X چیز دیگری می‌گوید.

SquareTrade درزمینه بیمه تکمیلی گجت‌ها و اسمارتفون‌ها تخصص دارد، و برای اینکه میزان ریسک اجناس را برای اعلام دقیق هزینه گارانتی به دست آورد، آزمایش‌های دقیقی روی آن‌ها انجام می‌دهد. نتیجه آزمایش‌ها نشان می‌دهد که ریسک شکستن شیشه نسل آخر گوشی‌های هوشمند اپل بیشتر است اما جالب اینجاست که ریسک شکنندگی آیفون X بیشتر است.

امتیاز شکنندگی آیفون 8 و 8 پلاس 67 و 74 است (امتیاز بیشتر به معنی شکنندگی بیشتر است) که به ترتیب ازنظر ریسک شکنندگی ریسک متوسط و ریسک متوسط به بالا دارند. گلکسی نوت 8 ریسک بالایی داشته و امتیاز 80 را کسب کرده است. آیفون X چطور؟ امتیاز 90 از 100!

با تماشای ویدئوی زیر چرایی این مسئله را متوجه خواهید شد. در تست سقوط از کنار، یک سقوط ساده کافی است تا سه‌چهارم نمایشگر گوشی عملاً نابودشده و گوشی به‌طورکلی بلااستفاده شود. به نظر می‌آید این نوع سقوط بیشترین آسیب را به قطعات درونی گوشی وارد می‌کند.

آزمایش‌های دیگر نیز نشان می‌دهند که شیشه به‌راحتی تَرَک برمی‌دارد و فیس آی‌دی در 4 آزمایش، دو بار می‌شکند. گوشی وقتی به پشت سقوط می‌کند شیشه جلویی مقداری ترک برمی‌دارد. این‌ها 550 دلار ناقابل هزینه تعمیر به همراه خواهد داشت.

تنها آزمایشی که آیفون X از آن سربلند بیرون می‌آید، آزمایش مقاومت گوشی زیرآب است. به‌طورکلی هرگونه ضربه‌ای موجب ترک خوردن شیشه شده و احتمال دارد موجب آسیب دیدن یک یا دو قطعه از گوشی شود.

اگر نمی‌خواهید 200 دلار زبان‌بسته بابت گارانتی طلایی +Apple Care بپردازید، یک کیس محکم و مناسب برای گوشی می‌تواند تا حدود زیادی از آسیب دیدن گوشی جلوگیری کند. SquareTrade هم برای بیمه تکمیلی دوساله آیفون x، صدوسی دلار دریافت می‌کند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.