برودکام احتمالا کوالکام را به مبلغ 100 میلیارد دلار خریداری می‌کند

شایعه شده است که برودکام قصد دارد کوالکام را خریداری کند. این شایعه هنوز موردتایید قرار نگرفته است اما اگر صحت داشته باشد، تولید کننده معروف قطعات فنی احتمالا 100 میلیارد دلار به تولیدکننده نامی پردازنده‌ها پرداخت می‌کند.

0

شرکت برودکام یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین سازندگان قطعات فنی است و اخیرا گزارش شده که قصد دارد شرکت کوالکام، یکی از نامی‌ترین تولیدکنندگان نیمه‌هادی‌ها را بخرد. طبق این گزارش‌ها، برودکام حاضر است برای در اختیار داشتن کوالکام مبلغی بیش از 100 میلیارد دلار پرداخت کند. اگر این توافق حاصل شود، احتمالا یکی از بزرگ‌ترین نقل و انتقالات در میان سازندگان پردازنده‌ها خواهد بود. سرمایه‌گذارانی مانند برودکام با این مبلغ پیشنهادی باعث می‌شوند ارزش سهام کوالکام به‌یک‌باره 14% افزایش یابد. این گزارش و شایعه باعث شد سهام کوالکام به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد درحالی‌که سازنده مذکور در دهه اخیر موفق نشده بود چنین تغییری در سهامش ایجاد کند.

خبرگزاری بلومبرگ  گزارش کرده است که برودکام درباره این قرارداد احتمالی در حال گفتگو با مشاوران مختلف است و پیشنهاد 70 دلاری آن برای هر سهم شامل پول نقد و سهام بورس خواهد بود.انتظار می‌رود این کمپانی پیشنهاد نهایی و رسمی‌اش را در خلال روزهای آینده به کوالکام ارائه کند.

این گزارش به تصمیمات نهایی برودکام برای عقد این قرارداد اشاره نکرده است و به همین خاطر باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که شاید این شایعه اصلا صحت نداشته باشد.

همان‌طور که گفتیم، برودکام هیچ پیشنهادی را رسما ارائه یا تأیید نکرده؛ به همین خاطر کوالکام هم هیچ واکنشی از خود نشان نداده است. ما هم تنها در صورتی انتظار داریم کوالکام به این گزارش پاسخ دهد که حتما اتفاقی رسمی پیش از آن رخ داده باشد. شرکت کوالکام در حال حاضر درگیر یک دعوای قضایی با اپل است. شرکت اپل در شکایت خود از این غول تکنولوژی طرح کرده است که کوالکام هزینه نامتعارف و گزافی برای ثبت پتنت دریافت می‌کند و از جایگاهی که در صنعت تولید نیمه‌هادی‌ها به دست آورده است، سوءاستفاده می‌کند.

از طرفی شرکت برودکام تأمین کننده قدیمی قطعات اپل به شمار می‌رود و برخی کارشناسان معتقدند که تغییر در مدیریت کوالکام به دنبال فروش آن به برودکام ممکن است باعث سریع‌تر حل شدن مشکل حقوقی آن با اپل شود.

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.