برخی خودروهای فروخته شده توسط تسلا صندلی و نمایشگر دیجیتال ندارند!

شاید نتوان این مسئله را به‌عنوان نقصی در قوانین فروش تسلا در نظر گرفت، اما سؤالی که مطرح است این است که آیا خودروهای تسلا قبل از عرضه به مشتری کنترل نمی‌شوند؟

0

جمعه گذشته، فاینشنال تایمز در گزارشی از شیوه غیرمعمول دیگری در تولید خودرو توسط تسلا پرده برداشت. در گزارش‌های تائید نشده‌ای اعلام‌شده است که تسلا خودروها را بدون برخی قطعات کلیدی عرضه می‌کند. این قطعات گستره وسیعی از نمایشگر دیجیتال گرفته تا صندلی را در بر می‌گیرند.

به نظر می‌آید این شیوه‌ای عجیب‌وغریب در به پایان رساندن تولید خودرو است. فاینشنال تایمز در توضیح فروش خودروی بدون صندلی توسط تسلا نوشته است: «این قطعات به نمایندگی‌های مجاز تسلا ارسال‌شده تا قبل از رسیدن خودرو به دست مشتری بر روی خودرو نصب شوند و مشتریان را با شیوه انجام این کار آشنا کنند. یکی از مدیران منطقه‌ای تسلا که نخواست نامش ذکر شود نیز دراین‌باره گفته است که این مسئله به سال‌های قبل بازمی‌گردد. او افزوده است که این امری بسیار رایج است. صندلی‌ها و نمایشگرهای دیجیتال بعدها ارسال و نصب می‌شوند».

شاید نتوان این مسئله را به‌عنوان نقصی در قوانین فروش تسلا در نظر گرفت، اما سؤالی که مطرح است این است که آیا خودروهای تسلا قبل از عرضه به مشتری کنترل نمی‌شوند؟

در بیانیه‌ای سخنگوی تسلا گفته است: «برخلاف دیگر کمپانی‌های خودروسازی که در خودروهای خود حداقل سالی یک‌بار هم تغییری ایجاد نمی‌کنند، تسلا به‌صورت دائمی درحال تغییر و بهبود کاربری‌های خودروهای خود بوده و طراحی و سخت‌افزارهای آن را ارتقا می‌دهد. در این مورد، برخی خودروها تا زمان ارسال قطعات ارتقا یافته‌شان آماده نمی‌شود، بنابراین آن‌ها بدون آن قطعات به مراکز فروش ارسال‌شده و کمی بعد قطعات ارتقا یافته به مراکز فروش جهت نصب بر روی خودرو ارسال می‌شوند. این پروسه شاید برای برخی عجیب باشد، اما برای ما نتیجه بسیار خوبی داشته است، به‌طوری‌که مشتریان ما اطمینان پیداکرده‌اند که ما برای فروش بهترین محصول ممکن به آن‌ها، از انجام هیچ کاری دریغ نمی‌کنیم».

تسلا اخیراً خودروی تمام الکترونیکی سدان مدل 3 را با قیمت‌گذاری پایه 35 هزار دلار عرضه کرده است. طبق گزارش‌ها خط تولید مدل 3 هنوز کامل نشده است و ربات‌هایی که برای افزایش سرعت تولید طراحی‌شده بودند هنوز به کار گرفته نشده‌اند.

برخی کارشناسانی که از خط تولید مدل 3 بازدید کرده‌اند اعلام کرده‌اند که میزان کارگرانی که در این خط مشغول به کارند بیشتر از هرجای دیگری است. تسلا این هفته اعلام کرده که با بالا بردن تولید مدل 3، تولید این خودرو تا ماه مارس به 5 هزار عدد در هفته خواهد رسید. هدف‌گذاری‌ای که پیش‌ازاین در کمتر از 3 ماه عنوان‌شده بود.

منبع jalopnik
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.