اچ‌تی‌سی U11 پلاس قرار بود همان پیکسل 2 ایکس‌‌ال باشد!

اچ‌تی‌سی روز گذشته پرچم‌داری به نام U11 پلاس را معرفی کرد. این گوشی ظاهرا همان Muskie است که قرار بود به نام پیکسل 2 ایکس‌ال تولید شود اما ساختش لغو شد.

0

اولین شایعه‌ها درباره نسل تازه گوشی‌های گوگل پیکسل در اوایل سال 2017 منتشر شد و ادعا کرد شرکت اچ‌تی‌سی قرار است هر دو نسخه آن را تولید کند. شایعه‌های بعدی هم به کد رمز احتمالی این دو نسخه اشاره کردند و گفتند گوشی‌های مذکور فعلا به نام‌های Walleye و Muskie شناخته می‌شوند. بر اساس گزارش‌های متعددی که منتشر شد، شرکت گوگل ساخت گوشی Muskie را توسط اچ‌تی‌سی لغو کرد و قرار شد به‌جای آن گوشی دیگری با اسم رمز Taimen توسط ال جی ساخته شود. این گوشی همان پیکسل 2 ایکس‌ال است که مدتی پیش رسما عرضه شد. همان‌طور که می‌دانید، شرکت اچ‌تی‌سی روز گذشته تازه‌ترین پرچم‌دارش را به نام U11 پلاس و در قالب نسخه بهبودیافته‌ای از U11 اصلی معرفی کرد. حالا اطلاعات تازه‌ای در فضای وب منتشر شده است و ادعا می‌کند این گوشی احتمالا همان پیکسل 2 ایکس‌ال Muskie کنسل‌شده است.

خبرگزاری آنلاین The Verge به نقل از منبع این خبر گفته است وقتی شرکت گوگل ساخت گوشی Muskie را از سوی اچ‌تی‌سی رد کرد، این سازنده تایوانی تصمیم گرفت آن را با کمی تغییر و اصلاح با نام تجاری U11 پلاس روانه بازار کند. اچ‌تی‌سی در اوایل سال جاری میلادی گوشی U11 را با پنل آینه‌ای و براق معرفی کرد و همین طراحی را در U11 پلاس هم حفظ کرده است. این نسخه تازه همچنین از دوربین اصلی باکیفیتی مانند U11 بهره می‌برد.

گوشی Muskie اچ‌تی‌سی چندی پیش با باتری بزرگ 3830 میلی‌آمپر ساعتی و تراکم پیکسلی 560DPI در پایگاه Android AOSP دیده شد. مشخصات فنی U11 پلاس با باتری 3930 میلی‌آمپر ساعتی و صفحه‌نمایش 6 اینچی با نسبت تصویر 18:9 تا حدودی شبیه به اطلاعات لو رفته از Muskie به نظر می‌رسد.

بعد از گوشی اچ‌تی‌سی وان مکس که در سال 2013 عرضه شد، U11 پلاس اولین گوشی این سازنده است که حسگر اثرانگشت آن در پنل پشتی تعبیه می‌شود. منبع انتشار این شایعه تازه ادعا می‌کند طراحی و مهندسی اصلی گوشی U11 پلاس درواقع برای پیکسل 2 ایکس‌ال در نظر گرفته شده بود. بدین ترتیب پرچم‌دار تازه اچ‌تی‌سی قرار بود به نام پیکسل 2 ایکس‌ال و توسط گوگل معرفی شود.

اندروید 8.0 اوریو و رابط کاربری اختصاصی Sense به‌صورت پیش‌فرض روی U11 پلاس نصب شده‌اند. البته پردازنده Visual Core که مخصوص گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال طراحی شده است در U11 پلاس دیده نمی‌شود.

پیش‌تر اشاره کردیم که ساخت پیکسل 2 ایکس‌ال سرانجام به ال‌جی سپرده شد. این گوشی صفحه‌نمایش 6 اینچی با وضوح تصویر کواد‌اچ‌دی‌پلاس با نسبت تصویر 18:9 دارد و به‌جای پنل LCD که در U11 پلاس تعبیه شده، از پنل OLED بهره می‌برد. البته تازه‌ترین گزارش‌ها مدعی شده‌اند که پنل OLED در پیکسل 2 ایکس‌ال کیفیت متوسطی دارد و کاربرانش تابه‌حال با مشکلات متعددی ازجمله رنگ آبی زاید و لکه‌های سیاه مواجه شده‌اند. از طرف دیگر حاشیه‌های صفحه نمایش در U11 پلاس چندان باریک نشده‌اند اما پیش‌بینی می‌شود عملکرد و طراحی آن امتیاز قابل قبولی از منتقدان کسب کند.

نظر شما دراین‌باره چیست؟ آیا گوگل باید ساخت پیکسل 2 ایکس‌ال را به اچ‌تی‌سی واگذار می‌کرد؟

منبع gizmochina
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.