گوشی ریزر فون رونمایی شد: صفحه‌نمایش 120 هرتز، 8 گیگابایت رم و باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی

همان‌طور که انتظار داشتیم ریزر گوشی هوشمند اندرویدی خود را با نام Razer Phone و با مشخصاتی چشمگیر و ویژگی‌های استثنایی رونمایی کرد.

0

ریزر که پیش از این بیشتر با لوازم جانبی گیمینگ و سپس لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی شناخته می‌شد سال پیش با خرید شرکت Nextbit پا به عرصه موبایل گذاشت و حالا اولین گوشی هوشمند خود را با نام ریزرفون معرفی کرده است.

ریزرفون یک گوشی بالارده و پرچم‌دار است که زبان طراحی Nextbit Robin در آن کاملاً مشخص است. این گوشی با یک بدنه گوشه‌دار مکعبی و فلزی آلومینیومی به بازار عرضه خواهد شد که شاید حاشیه باریک گلکسی اس 8 را نداشته باشد اما در جلوی خود میزبان دو بلندگوی استریو با فناوری دالبی اتموس خواهد بود. این گوشی با این‌که درگاه هدفون ندارد از یک مبدل صوتی مجزای 24 بیتی نیز بهره خواهد برد تا آدیوفایل‌ها را نیز راضی کند.

صفحه‌نمایش ریزرفون 5.7 اینچی از نوع IGZO LCD و با وضوح 1440p QHD است که قادر به نمایش گستره رنگی وسیع HDR بوده و از همه مهم‌تر مانند صفحه‌نمایش آی‌پد پرو نرخ رفرش 120 هرتزی دارد. به این ترتیب ریزرفون اولین گوشی هوشمندی‌ست که با این ویژگی می‌تواند حرکات را خصوصاً در بازی‌ها و یا اسکرول کردن در اپلیکیشن‌ها با روانی بیشتری نمایش دهد و فریم‌ریت صفحه‌نمایش نیز با پردازنده گرافیکی همگام خواهد شد. این ویژگی که شبیه به فناوری‌های G-Sync و FreeSync در مانیتورهای گیمینگ است با همکاری کوالکام توسعه داده شده و UltraMotion نام گرفته است. ریزر ادعا می‌کند اولتراموشن تأثیری هم در دوام شارژ باتری نخواهد داشت.

مانند همه پرچم‌داران ریزر هم از تراشه 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835 استفاده کرده اما آن را با 8 گیگابایت رم همراه کرده که نسبت به رقبا 50 تا 100 درصد بیشتر است.

دوربین دوگانه ریزرفون شامل یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.75 و یک دوربین 13 مگاپیکسلی تله‌فوتو با لنز f/2.6 است که شما را قادر به زوم دوبرابر اپتیکال و یا ثبت تصاویر پرتره می‌کند. دوربین سلفی هم 8 مگاپیکسلی با F/2.0 در نظر گرفته شده و حسگر اثر انگشت مانند گوشی‌های سونی با دکمه پاور در سمت راست گوشی ادغام شده است. ریزر فون با اندروید 7.1.1 عرضه می‌شود اما ریزر قول داده تا آن را در زمستان به اندروید 8 اوریو آپدیت کند. رابط کاربری ریزرفون بسیار به اندروید خالص نزدیک بوده و ریزر یک نسخه اختصاصی از لانچر Nova Launcher را بر روی آن نصب کرده است.

ریزرفون 64 گیگابایت حافظه داخلی و درگاه کارت حافظه دارد و باتری آن هم 4000 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. به گفته ریزر می‌توانید با این گوشی 12.5 ساعت فیلم تماشا کنید، 63.5 ساعت موزیک گوش کنید و شاید از همه مهم‌تر 7 ساعت بازی سنگین Hearthstone بلیزارد را بازی کنید. این باتری همچنین به لطف فناوری شارژ سریع QuickCharge 4.0 کوالکام تنها در یک ساعت از 0 تا 85 درصد شارژ خواهد شد.

ریزرفون ابعادی برابر با 158.5 در 77.7 در 8 میلی‌متر داشته و وزن آن نیز 197 گرم خواهد بود. ریزرفون از 26 آبان ماه از طریق فروشگاه آنلاین ریزر با قیمت 699 دلار به صورت آنلاک به فروش خواهد رسید. ریزر همچنین یک نسخه محدود از این گوشی را با لوگوی سبز رنگ در پشت عرضه خواهد کرد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد ریزرفون با ویژگی‌هایی مثل بلندگوهای دالبی، صفحه‌نمایش اولتراموشن، رم و باتری فراوان و ظاهری تازه می‌تواند با قیمت نه‌چندان بالای خود (نسبت به رقبا) یک گزینه جذاب باشد.

منبع TheVerge gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.