حافظه‌های پرسرعت Optane SSD جدید اینتل معرفی شدند

اینتل می‌گوید که تراشه‌های Optane آن‌قدر سریع هستند که می‌توانند مستقلاً به‌عنوان رم در کامپیوتر استفاده شوند و با توجه به ظرفیت بالای آن‌ها، بسیار ارزان‌تر از DRAM ها هزینه برمی‌دارند.

0

حافظه‌های پرسرعت Optane SSD اینتل بالاخره برای کامپیوترهای معمولی معرفی شدند. این حافظه‌ها که اولین آن Optane SSD 900P نام‌گذاری شده است، فوق پرسرعت هستند، طوری که اینتل ادعا کرده است که سرعت خواندن در آن‌ها تا 2500 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن در آن‌ها تا 200 مگابایت بر ثانیه است.

اگر آخرین و بهترین هارد درایوهای SSD تاکنون توجه شمارا جلب نکرده‌اند، باید بگویم که Optane برندی متعلق به اینتل است که حافظه‌های 3D Xpoint این شرکت را شامل می‌شود و ادعا می‌کند حافظه‌هایی به‌مراتب کوچک‌تر از DRAM ها است درحالی‌که بسیار سریع‌تر از NANA SSD ها است. به‌بیان‌دیگر؛ این نوع حافظه، پلی است میان حافظه‌های کم‌ظرفیت اما پرسرعتی که در کامپیوترها به‌عنوان رم استفاده می‌شد و حافظه‌های پرظرفیت اما با سرعت‌پایین که به‌عنوان SSD استفاده می‌شد.

اینتل می‌گوید که تراشه‌های Optane آن‌قدر سریع هستند که می‌توانند مستقلاً به‌عنوان رم در کامپیوتر استفاده شوند و با توجه به ظرفیت بالای آن‌ها، بسیار ارزان‌تر از DRAM ها هزینه برمی‌دارند.

اینتل ابتدای سال جاری میلادی، فلش مموری‌های کوچک M.2 Optane را در ظرفیت‌های 16 و 32 گیگابایتی معرفی کرد که به‌عنوان یک هارد درایو طراحی‌شده بودند که سرعتی مانند یک SSD بر روی یک پلتفرم قدیمی داشتند؛ اما برای یک هارد 3D XPoint-powered SSD، گزینه‌های پیشنهادی تا به امروز محدود به Optane DC P4800X است که 1520 دلار قیمت دارد و تنها برای سرور و کاربری‌های مشابه طراحی‌شده‌اند، نه برای بالا بردن سرعت یک کامپیوتر گیمینگ.

Optane SSD 900P در دو نسخه عرضه خواهد شد؛ نسخه 280 گیگابایتی که 389 دلار قیمت‌گذاری شده است و نسخه 480 گیگابایتی که 599 دلار قیمت‌گذاری شده است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.