سامسونگ گوشی‌های قدیمی خود را برای ماین بیت‌کوین به‌کار می‌گیرد

اگر 8 دستگاه گلکسی اس 5 بهره‌وری قدرت بیشتری از یک کامپیوتر رومیزی استاندارد داشته باشد (حداقل طبق گفته سامسونگ)، تصور کنید 40 دستگاه از این گوشی چه قدرتی می‌تواند داشته باشد. نیازی به تصور نیست، چون سامسونگ این کار را کرده است و برجی از تعداد زیادی گلکسی اس 5 باهدف بیت‌کوین ماینینگ ساخته است.

0

سرعت‌بالای رشد فناوری در صنعت تلفن‌های همراه بی‌شک پیامدهای منفی‌ نه‌تنها برای ما بلکه به‌صورت گسترده برای محیط پیرامون ما به همراه داشته است. زباله‌های الکترونیکی حالا دیگر ناچیز نیستند و حتی اگر تلفن‌های هوشمند قدیمی محل‌های دفن زباله را پر نکنند، قاعدتاً خانه شمارا پر خواهند کرد. ازآنجایی‌که شرکتی که بیشترین تولیدکننده تلفن همراه در جهان محسوب می‌شود، سهم بیشتری هم در تولید زباله دارد، سامسونگ به دنبال راه‌حل برای این مشکل است. این شرکت به معرفی ابتکار خود بانام «آپ سایکلینگ» پرداخته است که می‌تواند این دستگاه‌ها را برای کار کاملاً متفاوتی به کار گیرد. به‌طور مثال در یک نمونه چندین گوشی تبدیل به «بیت‌کوین ماینینگ» شده‌اند.

بسیاری از گوشی‌های هوشمند ازلحاظ قدرت سخت‌افزاری درحال‌حاضر قدرتمند از لپ‌تاپ‌های پایین رده هستند. آن‌ها حتی اغلب انرژی کمتری نیز مصرف می‌کنند. اگر 8 دستگاه گلکسی اس 5 بهره‌وری قدرت بیشتری از یک کامپیوتر رومیزی استاندارد داشته باشد (حداقل طبق گفته سامسونگ)، تصور کنید 40 دستگاه از این گوشی چه قدرتی می‌تواند داشته باشد. نیازی به تصور نیست، چون سامسونگ این کار را کرده است و برجی از تعداد زیادی گلکسی اس 5 باهدف بیتکوین ماینینگ ساخته است.

درحالی‌که بیت‌کوین‌ها موردتوجه همه نیستند، باید گفت که بخش کوچکی از چیزی هستند که بسیار مهم و شاید مفید است. سامسونگ این وسیله را «آپ سایکلینگ» نام‌گذاری کرده است که تنها یک اصطلاح قابل‌عرضه برای استفاده جایگزین و درنتیجه بازیافت گوشی‌های هوشمند است. همچنان که هزاران پروژه DIY برای استفاده از گوشی‌های اندرویدی خارج از رده، ازجمله مانیتورینگ بچه و مولتی‌مدیا سنتر وجود دارد، آپ سایکلینگ سامسونگ به یک دلیل مهم محصول متفاوتی است.

آپ سایکلینگ اساساً اندروید را از روی گوشی حذف کرده و به سازندگان، هکرها و متفکران اجازه می‌دهد هر آنچه نیاز دارند را بر روی گوشی نصب کنند. یک نمونه از کارهای انجام‌شده تبدیل تبلت سامسونگ به یک لپ‌تاپ اوبونتو یا تبدیل یک گوشی به مانیتور آکواریوم است. در حقیقت، سامسونگ پیشنهاد می‌کند که از گوشی‌های قدیمی چیزی شبیه به بوردهای Raspberry Pi یا بردهای مشابه ساخته شود با این تفاوت که این بردها سنسور، باطری و نمایشگر دارند.

در صورت موردتوجه قرار گرفتن این پروژه، ممکن است سامسونگ آن را گسترش نیز دهد. در این صورت کاربران قادر خواهند بود به‌راحتی گوشی‌های خود را آن لاک کرده و برحسب کاربری موردنیاز خود آن را تغییر دهند. در حال حاضر یک صفحه GitHub برای این پیشنهادها ساخته‌شده است که نسخه بتای آن نیز به‌زودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.