تماشا کنید: ویدئوهای جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک به آیفون X اپل

آیفون ۱۰ (یا همان آیفون X) در آستانه عرضه رسمی به بازار است و حالا وب‌سایت‌های مطرح فناوری دنیا فرصت جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک به این گوشی را پیدا کرده‌اند.

0

دو کانال یوتیوب مشهور و معتبر MKBHD و TheVerge حالا ویدئوهای نگاه نزدیک و جعبه‌گشایی خود را از آیفون 10 اپل منتشر کرده‌اند. از آن‌جا که کمتر از 24 ساعت از تحویل این گوشی‌ها گذشته فعلاً می‌توانید تنها جعبه‌گشایی و بررسی اولیه این محصول را تماشا کنید.

در ویدئوی MKBHD می‌توانید جعبه‌گشایی نسخه نقره‌ای آیفون 10 را تماشا کنید. همان‌طور که می‌بینید محتوای جعبه شامل آداپتور شارژ معمولی، کابل لایتنینگ، دانگل درگاه هدفون و ایرپاد بدون تغییر باقی مانده است. در این ویدئو مارکز از صفحه‌نمایش OLED بدون حاشیه آیفون جدید تعریف می‌کند و این گوشی را سرآغاز نسل جدید آیفون‌ها می‌داند.

با حذف دکمه فیزیکی هوم حالا باید جسچرهای حرکتی بسیاری را به خاطر بسپارید تا بتوانید با سوایپ و کشیدن انگشت از جهات مختلف روی صفحه‌نمایش عملیاتی مثل بازگشت به صفحه اصلی، مالتی‌تسکینگ، جابجایی بین اپ‌ها، گرفتن اسکرین‌شات، فراخوانی سیری یا حتی خاموش کردن گوشی را یاد بگیرید. چرا که با حذف دکمه فیزیکی دیگر هیچ‌چیز مثل سابق نیست.

MKBHD همچنین فیس آی‌دی را سریع و دقیق ارزیابی می‌کند اما به اعتقاد او سلفی‌های پرتره با دوربین TrueDepth آیفون 10 به خوبی و دقت پیکسل 2 گوگل نیستند. با وجود این‌که آیفون در جلو دارای سنسورهای مختلفی برای تشخیص چهره و عمق است گوگل همین کار را با فناوری یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی تنها با یک سنسور معمولی دوربین بهتر انجام می‌دهد! به هر حال دوربین پشتی مانند آیفون 8 پلاس عالیست و این‌بار حتی لرزش‌گیر اپتیکال مانند گلکسی نوت 8 به دوربین تله‌فوتو نیز اضافه شده است.

ویدئوی TheVerge بیشتر بر روی تجربه کاربری گوشی تمرکز دارد. Nilay می‌گوید این بهترین صفحه‌نمایشی است که اپل در آیفون قرار داده و دوربین‌ها هم بسیار خوب اما شاید نه در حد پیکسل 2 گوگل هستند. با این وجود بررسی دقیق‌تر به چند روز آینده موکول خواهد شد اما تجربه TheVerge از فناوری تشخیص چهره فیس آی‌دی متفاوت است. او می‌گوید در محیط محل کار و یا حتی فضای تاریک فیس آی‌دی بی‌نقص عمل می‌کند اما در محیط بیرونی و در حضور نور فراوان گاهی دوربین نمی‌تواند به خوبی چهره او را تشخیص دهد و گوشی را آنلاک کند. در این مورد هم منتظر پاسخ رسمی اپل هستیم.

همچنین دوربین جلو قابلیت انیموجی را نیز امکان‌پذیر می‌کند تا بتوانید در قالب سر یک حیوان حرف بزنید و پیام خود را (البته در iMessage) ارسال کنید. این ویژگی که در نگاه اول جالب و جذاب است احتمالاً پس از مدت کوتاهی نوآوری خود را از دست خواهد داد.

به هر حال شکی نیست که آیفون هزار دلاری اپل بهترین آیفون تولید شدن توسط این شرکت خواهد بود اما آیا ویژگی‌های جدید ارزش هزینه گزاف آن را دارد؟

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.