آیفون 8 احتمالا رکورددار ضعیف‌ترین فروش تاریخ یک آیفون اپل در چین!

چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اپل در جهان است اما به نظر می‌آید آیفون 8 و 8 پلاس در این بازار فروش خوبی نداشته‌اند.

0

با توجه به نزدیک بودن عرضه آیفون ایکس، سایت‌های فروش چینی اپل، اقدام به اعمال تخفیف بر روی قیمت آیفون 8 و آیفون 8 پلاس کرده‌اند تا شاید مشتریان به خرید این گوشی‌ها ترغیب شوند. ارزان‌ترین مدل آیفون 8 که درفروشگاه‌های رسمی اپل در چین 885 دلار قیمت‌گذاری شده بود، بعد از اعمال تخفیف‌ها قیمت آن به 720 دلار کاهش پیداکرده است؛ درواقع چیزی نزدیک به 20 درصد کمتر از قیمت فروش رسمی اپل!

تب خرید آیفون در چین فروکش کرده است و حالا اپل رقابت بیشتری با محصولات وطنی چین مانند هواوی، اوپو و ویوو احساس می‌کند. اپل تمام توان خود را صرف بالا نگه‌داشتن سهم خود از بزرگ‌ترین بازار جهان به کار بسته‌است، به‌طوری‌که تابستان گذشته اولین مدیر منطقه‌ای خود را در چین منصوب کرد.

کاهش قیمت در سایت‌های چینی پس‌ازآن اتفاق افتاد که فروش آیفون 8 و 8 پلاس در چین در یک ماه گذشته کمتر از حد انتظارها بود. اگرچه کاربران اینترنت و رسانه‌های خبری در چین اعتقاددارند که این کاهش فروش به دلیل تمایل مردم به روش‌های خرید بهتر نسبت به خرید آنلاین است.

برخی دیگر نیز اعتقاددارند که مشتریان منتظر آیفون 10 هستند. اپل انتظارات زیادی از آیفون 10 دارد و برخی تحلیل‌گران نیز اعتقاددارند آیفون ایکس10فروش تلفن همراه در سال آینده میلادی را افزایش خواهد داد.

«تی ژیائوهان» تحلیلگر IDC دراین‌باره می‌گوید: «فروش آیفون 8 و آیفون 8 پلاس کمتر از حد انتظار بوده است و مشتریان منتظر عرضه آیفون 10هستند». او همچنین اضافه کرده است که عدم تفاوت آن‌چنانی میان آیفون‌های 8 و محصولات سال‌های قبل اپل نیز باعث شده است خریداران به خرید آن رغبتی نشان ندهند.

یکی از تحلیل‌گران ارشد بازار چین نیز در این زمینه بیان داشته است که با توجه به اعمال تخفیف با درصدهای بالا بر روی قیمت‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، این دو محصول عنوان ضعیف‌ترین فروش پرچم‌داران اپل در سال‌های اخیر در چین را به خود اختصاص داده‌اند. باوجوداینکه تنها یک ماه از عرضه محصول جدید اپل در چین می‌گذرد، به‌سختی می‌توان جایگاه ثابتی درفروش برای این محصول در نظر گرفت.

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.