حسگر اثر انگشت گلکسی اس 9 زیر صفحه‌نمایش قرار نخواهد داشت

به نظر می‌رسد که سازندگان حسگر اثرانگشت گوشی‌های هوشمند، ممکن است که به‌زودی به مشکل دچار شوند. لو دهنده اطلاعات مشهور، Universecle ادعا می‌کند که مطمئن است Galaxy S9 به حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش مجهز نخواهد بود.

0

با توجه به اینکه انتخاب‌های سامسونگ برای پرچم‌دار بعدی خود نسبتاً محدود است، احتمالاً جای عجیب حسگر اثرانگشت در پشت‌گوشی را حفظ کرده یا خطر کپی کار خوانده شدن را به جان خریده و شناسایی چهره را پیاده‌سازی می‌کند.

برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، با استفاده از صفحه‌نمایش‌های تقریباً بدون حاشیه، مشکلات جدیدی را برای خود خلق کرده‌اند. برخلاف دو کمپانی ال‌جی و هوآوی که مدت‌هاست حسگر اثرانگشت خود را همچنان در پشت گوشی پیاده‌سازی می‌کنند، سامسونگ و اپل برای تغییر مکان این قطعه به تکاپو افتاده‌اند. اینکه بتوانند حسگر را زیر صفحه‌نمایش پیاده‌سازی کنند مسلماً جذابیت بالایی داشت، اما به نظر می‌رسد که چنین کاری در عمل ناممکن باشد.

اپل از الآن قرار دادن این قطعه در محل جدید را کنار گذشته و تصمیم گرفته که باز کردن قفل گوشی به کمک شناسایی چهره را پیاده‌سازی کند. به نظر می‌رسید که سامسونگ هم برای مدتی می‌خواست حسگر اثرانگشت را به زیر صفحه‌نمایش انتقال دهد، اما اگر شایعه امروز درست باشد، از دنبال کردن این هدف منصرف شده است.

اگر خبر را باور کنیم، سامسونگ هم‌اکنون 3 راه پیش روی خود دارد. اولین و ساده‌ترین راه این است که حسگر را در پشت‌گوشی حفظ کند که امیدواریم در این صورت حداقل مکان بهتری را برایش انتخاب کند. راه دوم این است که تکنولوژی شناسایی کاربر به کمک عنبیه چشم خود را بهبود بخشد و کاربران را قانع کند که این فناوری از دقت و امنیت بالایی برخوردار است.

و اما راه سوم؛ با توجه به گذشته سامسونگ، انتظار داریم که نوعی از شناسایی چهره را هم در پرچم‌دار بعدی این شرکت ببینیم. شاید حتی از ترکیب شناسایی چهره و عنبیه چشم استفاده کند. درهرصورت به‌احتمال‌زیاد از اعمال تغییرات بر حسگر اثرانگشت فاصله خواهد گرفت. حتی ممکن است یک حسگر اثرانگشت در پشت گوشی هم قرار ندهد که هنوز این روش سریع‌ترین، دقیق‌ترین و امن‌ترین راه برای باز کردن قفل یک گوشی است.

منبع slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.