مایکروسافت در حال کار بر روی یک تبلت تاشدنی با ویندوز 10 است

در دنیای تکنولوژی شرکت‌ها کانسپت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند و تلاش دارند تا چیزهای جدیدی تولید کنند اما محدودیت تکنولوژیک یا نیاز بازار مانع از این امر می‌شود. تبلت تاشدنی مایکروسافت نیز ازین محصولات بوده است.

0

بین سال‌های 2009 و 2010 شایعات فراوانی از کمپ ردموند مایکروسافت به بیرون درز کرد و حاکی از این بود که این شرکت قصد دارد تا یک تبلت تاشدنی خلق کند که Courier (به معنای پیک) نام داشت. اما به دلایل مختلف که تا به امروز پوشیده مانده است هیچ‌گاه این تبلت خلق نشد و آیپد آن زمان حکمران بلامنازع صنعت تبلت‌ها ماند.

حال با گذشت این همه سال به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد تا دوباره این محصول را جانی تازه بخشیده و حداقل در حد یک طرح مفهومی آن را زنده نگه دارد. نام رمز این محصول Andromed است و به نظر یک تبلت تاشدنی باشد که ویندوز 10 را بر اساس طراحی ARM اجرا می‌کند.

این محصول قابلیت‌های ارتباطی یک تلفن‌همراه را خواهد داشت اما لزوما یک گوشی‌هوشمند نیست و هنگامی که تا می‌شود به نظر در جیب جا خواهد شد! اما نکته اصلی این محصول تا شدن آن است که آن را شبیه به یک دفترچه همراه خواهد کرد. این تبلت همراه با یک قلم عرضه خواهد شد و درون تبلت یک اپلیکیشن موجود است که تبلت شما را تبدیل به یک دفترچه می‌کند که می‌توانید در آن بنویسید و آن را ورق بزنید.

همچنین آخرین نسخه پردازنده Snapdragon نیز در این تبلت استفاده خواهد شد. مایکروسافت مدت‌ها تلاش داشت تا با رقبای اندرویدی و iOS به رقابت بپردازد اما این محصول کاملا در دسته‌بندی جدایی قرار خواهد گرفت. یک “دفترچه دیجیتال” نامی است که به نظر برایش مناسب باشد. همچنین بارها نیز شرکت اذعان داشته که اگر نیز یک محصول همراه خلق کند یک چیز کاملا تازه خواهد بود و دوباره سمت گوشی‌های هوشمند نخواهد رفت و بر اساس توصیفات شرکت این محصول کاملا در این دسته‌بندی قرار خواهد گرفت.

اگر این محصول تولید و عرضه شود می‌توان انتظار داشت که برند سرفیس را با خود به همراه داشته باشد؛ چیزی مانند Surface Note یا Surface Journal منطقی به نظر می‌رسد. اگر هم این دستگاه موفق باشد مطمئنا همکاران و رقبای مایکروسافت به فکر تولید محصولاتی این چنین خواهند بود.

متاسفانه اطلاعاتی از مشخصات این دستگاه نداریم و به عنوان مثال نمی‌دانیم که آیا این دستگاه با یک صفحه تاشو عرضه خواهد شد یا دو صفحه جدا از خواهد داشت. به هر حال اگر این تبلت تولید شود نباید انتظار داشت تا سال دیگر حداقل عرضه شود.

 

منبع Gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.