شش دلیل برای این‌که هواوی میت 10 (Mate 10) گوشی بهتری نسبت به آیفون 8 پلاس اپل است

میت 10 پرچم‌داری که به گفته هواوی چیزی فراتر از یک گوشی هوشمند است چه حرف‌هایی دربرابر آیفون 8 پلاس اپل برای گفتن دارد؟ در این مطلب به شش برتری این گوشی نسبت به آیفون 8 پلاس خواهیم پرداخت.

0

هواوی در مراسم رونمایی میت 10 چندین‌بار این گوشی را با آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل مقایسه کرد اما آیا این مقایسه‌ها واقع‌بینانه بوده و بزرگ‌ترین برتری‌های میت 10 نسبت به آیفون 8 پلاس در چیست؟

۱. طراحی جدید و تازه

برکسی پوشیده نیست که اپل برای چهارمین سال متوالی از همان طراحی آیفون 6 استفاده کرده است. آیفون 6 در زمان عرضه به دلیل طراحی جدید و با انحناهای ارگونومیک با استقبال خوبی مواجه شد اما برخلاف روال همیشگی اپل، آیفون حتی پس از چهارسال تغییرات طراحی چندانی را به خود ندیده است. شاید بتوان گفت تنها می‌توان از پنل شیشه‌ای پشتی آیفون و رنگ‌های جدید آن را از آیفون 7 تشخیص داد.

در عوض میت 10 حالا طراحی کاملاً جدیدی نه‌تنها نسبت به میت 9 بلکه نسبت به تمامی گوشی‌های دیگر هواوی دارد. رنگ‌های متنوع، بدنه شیشه‌ای جذاب، چینش متفاوت دوربین دوگانه و البته حاشیه‌های باریک‌تر حس تازگی را به همراه آورده است.


۲. حاشیه‌های باریک‌تر و وضوح بالاتر صفحه‌نمایش

اگر آیفون 8 پلاس را در کنار هواوی میت 10 قرار دهید متوجه خواهید شد میت هم از نظر عرض و هم ارتفاع گوشی جمع‌وجورتری است و با این حال صفحه‌نمایشی با اندازه 0.4 اینچ بزرگ‌تر و با همان نسبت تصویر را در خود جای داده است. دلیل این امر حاشیه‌های باریک اطراف صفحه‌نمایش میت 10 بوده که یک ظاهر بسیار مدرن‌تر را به این گوشی بخشیده و در عین حال برای افرادی که به بازی و تماشای ویدئوها روی گوشی خود علاقه دارند گزینه بهتری است.

برتری صفحه‌نمایش میت 10 به همین‌جا ختم نمی‌شود. وضوح تصویر صفحه‌نمایش این گوشی 2560 در 1440 پیکسل دربرابر 1920 در 1080 پیکسل در آیفون است که تراکم پیکسلی بالاتر 499 دربرابر 401 پیکسل بر اینچ را باعث می‌شود. این امر به اضافه پشتیبانی از استاندارد HDR10 باعث می‌شود صفحه‌نمایش میت 10 را برتر بدانیم.


۳. چیپ اختصاصی هوش مصنوعی

هواوی درون تراشه Kirin 970 یک واحد پردازشی عصبی مجزا تعبیه کرده که برای یادگیری ماشینی و عملیات هوش مصنوعی بسیار سریع‌تر از سایر رقبا عمل می‌کند. به این ترتیب در تشخیص صحنه‌ها، یادگیری عادات کاربر و مدیریت انرژی میت 10 می‌تواند بسیار هوشمندتر و سریع‌تر از آیفون 8 پلاس عمل کند.


۴. جک هدفون!

با این‌که درون جعبه آیفون 8 پلاس و آیفون X یک دانگل تبدیل لایتنینگ به جک 3.5 میلی‌متری صدا وجود دارد اما امکان شارژ و گوش دادن به موسیقی به شکل همزمان وجود ندارد. علاوه بر این باید همیشه یک دانگل مجزا را نیز با خود به همراه داشته باشید و اگر یک هدفون باکیفیت در اختیار دارید بی‌شک نبود جک هدفون در آیفون 8 پلاس برایتان آزاردهنده خواهد بود.

در میت 10 اما نه‌تنها یک جک هدفون بلکه یک مبدل صوتی باکیفیت (DAC) مجزا تعبیه شده و با فناوری Histen هواوی موزیک‌های فشرده MP3 شما نیز به کیفیتی نزدیک به فایل‌های lossless خواهند رسید.


۵. باتری با ظرفیت بالاتر

با این‌که شاید در استفاده واقعی اختلاف دوام شارژ میت 10 و آیفون 8 پلاس کمتر از اختلاف ظرفیت 1300 میلی‌آمپرساعتی این دو گوشی باشد شکی نیست باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی میت 10 دوام بیشتری نسبت به نمونه 2691 میلی‌آمپرساعتی آیفون 8 پلاس و همچنین آیفون X دارد. علاوه بر این درون جعبه میت 10 یک شارژر SuperCharge نیز قرار دارد که می‌توانید با آن گوشی خود را خیلی سریع‌تر از آداپتور معمولی آیفون شارژ کنید.


۶. درگاه کارت حافظه microSD

اگر حافظه داخلی 64 گیگابایتی آیفون 8 پلاس یا آیفون X برایتان کافی نباشد باید با پرداخت هزینه گزافی نسخه 256 گیگابایتی را خریداری کنید این درحالیست که درگاه کارت حافظه میت 10 شما را قادر می‌سازد تنها با خرید یک microSD ظرفیت حافظه را به میزان دلخواه خود افزایش دهید. همچنین اگر در حال حاضر یک گوشی هوشمند دارید احتمالاً یک کارت حافظه نیز در اختیار دارید که بتوانید بدون هیچ هزینه اضافه‌ای آن را به میت 10 جدید خود منتقل کنید.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.