گوگل در حال تست قابلیت آزمایش اپلیکیشن‌ها پیش از نصب در پلی استور

اپلیکیشن‌ها را باید حتما نصب کرد تا بتوان با آن‌ها تعامل داشت، اما باخبر شدیم گوگل در حال تست قابلیتی است که با استفاده از آن بتوان اپلیکیشن‌ها را در اپ‌استور قبل از نصب، آزمایش کرد.

0

گوگل در مراسم Google I/O 2016 پلتفرم Android Instant Apps را رونمایی کرد، اکنون نیز شاهد اجرا شدن آزمایش این تکنولوژی جدید برای تعامل مستقیم با اپلیکیشن‌ها در اپ‌استور گوگل هستیم.

کاربران از این پس می‌توانند به فهرستی از اپلیکیشن‌ها در پلی‌استور گوگل دسترسی داشته باشند که این اپلیکیشن‌ها را می‌توان بدون نصب بر روی گوشی یا تبلت، اجرا کرد. به این ترتیب با لمس گزینه Try Now، اپلیکیشن مورد نظر به جای اینکه نصب شود، بر روی گوشی اجرا خواهد شد تا کاربر آن‌را به صورت آزمایشی در اختیار داشته باشد.

کاملاً مشخص است که برای دسترسی به چنین فناوری جدیدی باید گوشی به نسخه‌های جدید اندروید مجهز باشد. اندروید نسخه 5.0 با API 12 یا بالاتر تا اندروید 8.0 با API 26 را می‌توان از نسخه‌های اندروید نام برد که این این قابلیت جدید بهره گرفته‌اند.

ناگفته نماند که پشتیبانی از این ویژگی باید از جانب کاربر در منوی تنظیمات گوشی نیز فعال شده باشد. از طرف دیگر به لحاظ تجاری و فنی هم ممکن است بعضی از اپلیکیشن‌ها از این ویژگی پشتیبانی نکنند.

البته این ویژگی هنوز در ابتدای راه خود است و به احتمال زیاد در آینده شاهد گسترش دامنه اپلیکیشن‌های حاضر در گوگل پلی‌استور هستیم که از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

گوگل برای سهولت هر چه بیشتر توسعه‌دهندگان، فرآیند سازگاری با قابلیت اجرای مستقیم اپلیکیشن‌ها را تاجای ممکن ساده‌ طراحی کرده است. در این فرآیند تنها قسمتی از اپلیکیشن که در همان‌ لحظه برای کاربر لازم است اجرا خواهد شد.

از آنجایی که هنوز در ابتدای راه‌اندازی این پروژه هستیم گزینه Try Now تنها برای بعضی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها فعال است.

با توجه به کاربردی بودن این ویژگی انتظار می‌رود زمانی که این قابلیت، آزمایش خود را به خوبی پس داد، شاهد افزایش بیشتر اپلیکیشن‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند در گوگل پلی‌استور باشیم.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.