از این پس می‌توانید با گفتن “هی گوگل” نیز دستیار گوگل را فراخوانی کنید

صاحبان اسپیکر هوشمند Google Home از عبارتی ساده برای صدازدن دستیار گوگل استفاده می‌کنند تا کارهایشان را انجام دهد. این دستیار شخصی مجازی می‌تواند با شنیدن یک «Hey Google» لوازم داخل خانه را کنترل کند، بلیت پرواز تائید کند، امتیاز مسابقات ورزشی را به دست آورده و وضعیت آب‌وهوا را اعلام کند.

1

این عبارت با Ok Google که توسط صاحبان گوشی‌های هوشمند که برای فعال کردن دستیار گوگل استفاده می‌شود متفاوت است.

به‌زودی، عبارت «Hey Google» نیز دستیار مجازی گوگل را در گوشی‌های هوشمند فعال خواهد کرد. گوگل در اواسط ارسال یک نوتیفیکیشن به کاربرانش است تا به آن‌ها اطلاع دهد که می‌توانند Google Assistant را طوری تعلیم دهند که به هردو عبارت Hey Google و Ok Google پاسخ دهد. مسئله تنها چند هجا است. اولی 4 و دومی 3 بخش دارد. به زبان آوردن Hey Google سریع‌تر انجام می‌شود؛ و بااینکه درباره تفاوت چند صدم ثانیه‌ای صحبت می‌کنیم، جالب است بدانیم که چه تعداد از کاربران گوشی‌های هوشمند Google Assistant روی گوشی‌هایشان را طوری تنظیم می‌کنند که به عبارت Hey Google واکنش نشان دهد.

پس منتظر نمایش نوتیفیکیشن در گوشی خود باشید که به شما اطلاع می‌دهد از حالا می‌توانید از Hey Google برای فعال کردن دستیار گوگل استفاده کنید. می‌توانید به‌صورت دستی این نوتیفیکیشن را با باز کردن گوگل پلی‌استور و وارد شدن به منو دریافت کنید. در منو بر My Apps & Games کلیک کرده و به‌زودی نوتیفیکیشن مربوط به عبارت Hey Google را دریافت خواهید کرد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. mostafa gholami movaffagh می‌گوید

    سلام واحترم.
    درمورد (اوکی گوگل) حدودا۵ یا۶سال پیش یک موبایل سامسونگ گرفتم.چندماه دیگه متوجه شدم که اپلیکیشن یا بازی ها رو میشه با ضربه زدن یه میگرفنی که روی وبگردظاهرمیشد خیلی راحت با گفتن /اوکی گوگل/باز کرد..حالا منظورم اینه که واقعا”برنامه جالب و حتی ضروری بود چون خوشحال بودم که ازاینکه خیلی کم استفاده می کردم.ضمنا” هرچه بیشتر باگوشی ام جهت برنامه هاازصوت ام استفاده میکردم راحت تر جواب میداد.ازآمان تا همین الان که گوشی روهم عوض کردم حدود ۹ فرمان صوتی با (هی گوگل) وبه زبان فارسی انجام میده امیدوارم که باراهنمائی های شما چیزهای بیشتری بدانم.فقط یک سوال دارم باتوجه به اینکه از کسی جهت نصب برنامه کمک نگرفتم فقط بیشتر وقتها voice match روشن نمیشه زیرا وقتی روشن باشه حتی اگه صفحه گوشیم خاموش باشه صداش میزدم صفحه روشن میشه.باتشکر.