مایکروسافت بی‌سروصدا ویژگی ضدتقلب بازی‌ها را به ویندوز 10 اضافه کرد

مایکروسافت هفته پیش آپدیت Creators پاییزه ویندوز 10 را منتشر کرد، در این آپدیت شاهد ویژگی ضدتقلب در بازی‌ها برای ویندوز 10 هستیم.

1

کاربران ویندوزی هفته پیش میزبان آپدیت Creators پاییزه ویندوز 10 بودند، در این آپدیت امکانات زیادی نظیر فناوری واقعیت ترکیبی را شاهد هستیم، در بین این امکانات ویژگی ضدتقلب در بازی‌ها برای ویندوز 10 نیز اضافه شده است که مایکروسافت سروصدای زیادی در خصوص این ویژگی‌ به راه‌ نیانداخته است.

البته پیش از این نیز صحبت‌هایی از این ویژگی به میان آمد و اگر خاطرتان باشد، حوالی مرداد ماه بود که این ویژگی را در نسخه بیلد ویندوز 10 اینسایدر شاهد بودیم. مایکروسافت ویژگی ضدتقلب را برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها در نظر گرفته است تا به لطف این ویژگی جلوی تقلب گیمرها گرفته شود.

اگر از طرفداران بازی‌های کامپیوتری باشید حتماً‌ به خوبی می‌دانید که شرکت Valve نیز ویژگی را با نام VAC برای جلوگیری از تقلب در بازی‌ها عرضه کرده است. این سیستم اطلاعات بازی را جمع‌آوری کرده و زمانی که رویکردی غیرمعمول در بازی انجام شود به توسعه‌دهندگان بازی خبر می‌دهد.

ویژگی ضدتقلب در ویندوز 10 که آن را با نام TruePlay می‌شناسیم به صورت پیش‌فرض در ویندوز 10 غیرفعال است اما در حال حاضر مایکروسافت API این قابلیت را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است.

توسعه‌‌‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند از ویژگی TruePlay در بازی‌های ویندوز استور استفاده کنند. به این ترتیب این ویژگی در حال حاضر تنها برای بازی‌های پلتفرم Universal Windows Platform فعال خواهد بود.

بازی شبیه‌سازی رانندگی معروف Forza و بازی پرطرفدار Cuphead را می‌توان از عناوینی دانست که در حال حاضر از ویژگی TruePlay در ویندوز 10 پشتیبانی می‌کنند و گیمرها نباید در این بازی‌ها امیدی به تقلب داشته باشند.

 

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. aria می‌گوید

    اصلا ماکروسافت به ما چکارداره اصلا دلمون میخوادبا تقلب بازی کنیم دیگه شورشودراوره اه