کالبدشکافی پیکسل ۲ ایکس‌‌ال گوگل و کسب امتیاز تعمیرپذیری ۶

گوشی‌های سری 2 پیکسل گوگل که عنوان بهره‌مندی از بهترین دوربین موبایلی را هم یدک می‌شکند، به تازگی توسط iFixit مورد کالبدشکافی قرار گرفته و کارشناسان این وب‌سایت امتیاز تعمیر پذیری از 6 از 10 را برای این محصولات در نظر گرفته‌اند.

0

قابل تعمیر بودن یک موبایل و میزان آسانی آن یکی از فاکتورهایی است که شاید هنگام خرید خیلی به آن فکر نکنید. در حقیقت این موضوع مهمی است چرا که اگر دستگاه شما به راحتی قابل تعمیر باشد هزینه‌های ناشی از تعمیر احتمالی عموماً کمتر می‌شود زیرا ریسک باز کردن دستگاه و تعمیر آن کمتر می‌شود.

وب‌سایت iFixit همیشه وقت منتظر عرضه یک محصول جدید و تراز اول است تا پس از باز کردن آن، نگاهی به قطعات داخلی انداخته و نحوه تعمیر پذیری این محصولات را رتبه‌بندی کند. باید گفت نمره‌هایی که به گوشی و تجهیزات جدید می‌دهد، امتیازهای خوب و قابل قبولی است و با استناد به این امتیازها به راحتی می‌توان در خصوص تعمیر پذیری یک محصول قضاوت کرد. در همین راستا کارشناسان این وب‌سایت به تازگی گوشی‌های سری 2 پیکسل گوگل را مورد کالبد شکافی قرار داده‌اند.

اولین قطعه‌ای که پس از باز کردن گوشی و خارج کردن باتری آن نظر کارشناسان iFixit را به خود جلب کرده، تراشه سفارشی Pixel Visual Core بوده است. این تراشه دارای 8 هسته استاندارد و یک پردازنده ARM Crtex-A53 بوده و در کنار سی‌پی‌یو و پردازنده گرافیکی اسنپ‌دراگون 835 در پیکسل 2 تعبیه شده و وظیفه آن پردازش تصویر است.

نکته قابل توجه آنکه باتری 3520 هزار میلی‌آمپر ساعتی گوگل پیکسل توسط ال‌جی تولید شده، با این حال تراشه مرکزی، حافظه رم و حافظه ذخیره سازی ساخت سامسونگ است. بر روی برد اصلی دستگاه همچنین تراشه eSIM، NFC و NXP به وضوح مشاهده می‌شود.

گوشی‌های پیکسل 2 گوگل از فناوری حساس به فشار شبیه به اچ سنس اچ‌تی‌سی یو 11 بهره می‌برند. در تصویر زیر یک نمونه از سنسورهای حساس به فشار تعبیه شده در بدنه پیکسل 2 مشاهده می‌شود که بر روی یک مدار چاپی PCB در کنار فشارسنج‌ها و مقاومت‌های حساس به فشار قرار گرفته است.

PCB درواقع مقاومتی می‌باشد که مقدار آن با توجه به نیرویی که به آن وارد می‌شود، تغییر می‌کند. در اثر این تغییر مقاومت، ولتاژ متغیری به پردازنده ارسال می‌شود که هر یک توسط پلتفرم به شکل جداگانه‌ای تفسیر می‌شود. نکته دیگر آنکه گوگل از پورت یواس‌بی_سی در این محصول استفاده کرده که به مراتب قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسل قبلی را ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین نکته‌ای که در کالبدشکافی پیکسل 2 توسط iFixit به آن اشاره شده، ماژولار بودن بخش‌های مختلف سخت افزاری پیکسل 2 است. به زبان ساده، در صورت خراب شدن هر قسمت، نیازی به تعویض بورد کامل نیست و می‌توان با صرف هزینه‌ای بسیار کمتر، تنها بخش‌های معیوب را با قطعات سالم جایگزین کرد. درنهایت کارشناسان iFixit، به گوشی جدید گوگل نمره تعمیر پذیری 6 از 10 را داده‌اند و این یعنی آنکه به جز نمایشگر و باتری، سایر قطعات این محصولات به راحتی و تنها با باز کردن 9 پیچ یکسان قابل تعمیر و یا نهایتاً قابل تعویض هستند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.