هفت دلیل برای این‌که دوربین پیکسل 2 می‌تواند بهتر از آیفون‌ها باشد

قابلیت‌های دوربین پشتی گوشی Pixel 2 گوگل در نگاه اول چندان هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسند و این دستگاه در مقایسه با دوربین دوگانه رقیبانش مثل آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت 8، تنها از یک دوربین تکی 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

0

اما نقطه قوت پیکسل 2، توان پردازشی آن است. همان‌طور که مقایسه سال گذشته بین پیکسل اصلی و آیفون 7 پلاس نشان داد، همیشه هم دو دوربین بهتر از یکی نیستند. در بسیاری از دسته‌بندی‌ها، ترکیب گوگل از سخت‌افزار و نرم‌افزار نتایج بهتری نسبت به آیفون تولید کرده است.

پیکسل 2 در دهم مهرماه عرضه خواهد شد. امروز در فارنت، قابلیت‌های شگفت‌انگیز این گوشی که نمی‌توانیم برای دیدن آن‌ها در عمل صبر کنیم را باهم بررسی می‌کنیم.

+HDR

پیکسل سال گذشته به پردازش تصویر +HDR مجهز شده بود که چندین تصویر با نوردهی کم را در یک تصویر ادغام می‌کرد که باعث می‌شد تصویر نهایی محدوده نوردهی بیشتر نسبت به یک عکس داشته باشد. این عکس‌ها در پیکسل اصلی فوق‌العاده بودند، خصوصاً در نور کم. در پیکسل 2، گوگل محدوده دینامیکی را افزایش داده و به تعریف تکنولوژی پرداخته که می‌تواند تصاویر با کیفیت نهایی بالاتر و کنتراست بالاتری را هم تولید کند.

تثبیت ساز ویدئویی ترکیبی

گوشی پیکسل 2 از قابلیتی که گوگل آن را تثبیت ساز ویدئویی ترکیبی می‌نامد، استفاده می‌کند. این اصطلاح گوگل است که معنی استفاده از هردو تثبیت ساز ویدئویی اپتیکال و دیجیتال را داشته و لرزش و تاری تصاویر را کاهش می‌دهد. به‌این‌ترتیب ویدئوها روان‌تر ثبت می‌شوند و تاری ویدئو در نور کم نیز کاهش پیدا می‌کند.

حالت پرتره

گوگل نگفت که پیکسل 2 عکاسی پرتره بهتری نسبت به آیفون 8 پلاس انجام می‌دهد، اما این را گفت که پیکسل 2 می‌تواند افکت تار کردن پس‌زمینه مشابه آیفون را در این نوع از عکاسی پیاده‌سازی کند. پیکسل از عکاسی محاسباتی و یادگیری ماشین برای ایجاد نقشه عمق عکس و فهمیدن اینکه باید فوکوس را بر چه قسمتی از تصویر قرار دهد، استفاده می‌کند. جالب اینکه هر دو دوربین جلو و عقب پیکسل 2 به این قابلیت مجهز شده‌اند. آیفون 8 پلاس از اطلاعات دوربین دوگانه پشت برای ارائه افکتی مشابه استفاده می‌کند و تنها آیفون X این قابلیت را در هردو دوربین جلو و عقب ارائه می‌دهد.

قابلیت‌های مشابه در هردو مدل پیکسل

این مورد چندان قابلیت دوربین محسوب نمی‌شود و بیشتر یک فرصت خوب زمانی که پیکسل 2 را خریداری می‌کنید است. هردو مدل‌های پیکسل 2 دوربین یکسانی دارند. پس می‌توانید به‌جای پرداخت 850 دلار برای Pixel 2 XL، با پرداخت 200 دلار کمتر قابلیت‌های مشابهی را در پیکسل کوچک‌تر در اختیار داشته باشید. برای استفاده از حالت پرتره در آیفون 8، باید آیفون 8 بزرگ‌تر و گران‌قیمت‌تر را که از 799 دلار شروع می‌شود خریداری کرده، یا آیفون X 999 دلاری را برای خود تهیه کنید.

فضای ذخیره‌سازی بیشتر

با خرید هر پیکسل 2، گوگل فضای ذخیره‌سازی نامحدودی را در پلتفرم Google Photos خود در اختیار کاربرش قرار می‌دهد. به این معنی که می‌توانید هرچه ویدئوی 4K که می‌خواهید را ذخیره کنید؛ اما مشکل کوچکی هم وجود دارد، تنها در حدود دو سال می‌توانید فایل‌های خود را با رزولوشن کامل ذخیره کنید. بعدازآن گوگل کیفیت ویدئوها و تصاویر شما را کاهش داده و بعد ذخیره می‌کند. جالب اینکه اپل تنها 5 گیگابایت فضای ابری رایگان در سرویس iCloud خود در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

Google Lens

آیا تابه‌حال شده که بخواهید درباره اثر هنری یا محل تاریخی که در مقابلتان قرارگرفته است اطلاعات بیشتری به دست آورید؟ دوربین پیکسل 2 به کمک قابلیتی به نام Google Lens می‌تواند به سؤالات شما درباره جهان پیرامونتان پاسخ دهد. این قابلیت در حقیقت موتور جست‌وجویی در دوربین شماست که از دستیار گوگل و یادگیری ماشین برای شناسایی نام‌ها، آگهی‌ها، تصاویر و متون اطرافتان استفاده می‌کند. سامسونگ هم قابلیت مشابهی را با Bixby Vision در گوشی‌هایش ارائه می‌دهد، اما کاری که گوگل در گوشی پیکسل انجام داده بیشتر شبیه به پیشرفت طبیعی موتور جستجویش به نظر می‌رسد.

واقعیت افزوده

مدت‌زمانی می‌شود که گوگل در حال آزمایش با واقعیت مجازی در گوشی‌های موبایل در پلتفرم تانگو بوده است، اما تا به امروز AR نیازمند دوربین‌هایی که بتوانند عمق را تشخیص دهند بود. با استفاده از پلتفرم ARCore گوگل، پیکسل 2 قادر به انجام بسیاری از کارهایی که تانگو با دوربین عادی و بدون تشخیص عمق انجام می‌داد است. در دمویی که در مراسم معرفی پیکسل نشان داده شد، گوگل استیکرهای متحرکی را از سریال Stranger Things نشان داد که کاربر می‌توانست آن‌ها را به درون صحنه دوربین انداخته و از این استیکرهای سه‌بعدی بامزه در تعامل با یکدیگر و محیط واقعی اطراف، ویدئو و عکس تهیه کند. این کار شبیه به آنچه اپل با ARKit انجام می‌دهد است. هنوز برای تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام پلتفرم AR بهتر از دیگری عمل می‌کند زود است؛ اما ممکن است گوگل به خاطر تجربه‌ای که از کار به تانگو به دست آورده، قدرتمندتر عمل کند.

تا زمانی که پیکسل 2 را با انواع تست به چالش بکشیم، هیئت ژوری به کار خود بر دوربین پیکسل 2 ادامه می‌دهند. بعد از عرضه شدن پیکسل 2، باید نتایج مقایسه دوربین آن را هم بخوانید.

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.