گزارش تصویری از نمایشگاه ایران تلکام 2017

هجدمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات واطلاع‌رسانی یا همان ایران تلکام 2017 24 مهر ماه با حضور اپراتورهای ایرانی و شرکت‌های حاضر در زمینه ارتباطات کار خود را آغاز کرد.

0

از سال 1379 تا به حال نمایشگاه تلکام با منظور عرضه جدیدترین فناوری‌های ارتباطی روز ایران و جهان و همچنین پل ارتباطی بهتر میان مردم و شرکت‌ها آغاز به کار کرده است. گرچه این نمایشگاه فرصتی نیز برای آشنایی و ارتباط بیشتر بین شرکت‌ها و اپراتورها نیز می‌باشد. هر ساله شرکت‌ها و طبیعتا اپراتورها که بخش بزرگی از نمایشگاه را تشکیل می‌دهند آخرین دستاوردها و خدمات خود را به نمایش می‌گذارند و تلاش بر این دارند که یک پله عملکرد خود را بالاتر ببرند.

امسال نیز ایرانسل، رایتل و همراه اول سه عضو اصلی این نمایشگاه بودند و با اختصاص دادن چندین غرفه بزرگ به محصولات و خدماتشان، فعالیت خود را آغاز کردند.

ایرانسل بیشتر بر روی تلویزیون اینترنتی خود یعنی «لنز» تمرکز کرده بود و تلاش داشت تا اطلاعات بیشتری را به کاربران خود درباره این تلویزیون ارائه دهد. همچنین ارائه سیم‌کارت هدیه و جشنواره‌ای برای بردن ماشین نیز بخشی از برنامه ایرانسل بود. طبق سنت امروزه نیز، حضور یک سری دستگاه واقعیت مجازی هم بخشی از عملکرد این غرفه بود.

همچنین شرکت رایتل نیز در این نمایشگاه حضور داشت اما حضور این شرکت بسیار کمتر حس می‌شد. همچنان خبری از پلن‌ها و خدمات جدیدی ازین شرکت نیست و این شرکت فعلا نتوانسته آن طور که باید و شاید دو غول دیگر صنعت مخابرات را به چالش بکشد. تنها نکته قابل توجه صف ایجاد شده برای دریافت سیم‌کارت رایگان این شرکت بود.

اما همراه اول با قدرت بیشتری در نمایشگاه حضور داشت. همراه اول طی مدت اخیر ثابت کرده که می‌تواند حریف قدری برای هر اپراتور دیگری باشد و با خرید و ایجاد سرویس‌های مختلف تلاش دارد تا کاربران بیشتری را نیز سمت خود جذب کند. اما تمرکز اصلی این شرکت سردمدار بودن در به ارمغان آوردن ارتباط 5G بود. همچنین سرویس‌های بسیاری نیز در کنار این شرکت حضور داشتند که همراه اول تلاش در حمایت همه جانبه این شرکت‌ها دارد و سرویس‌های خود این شرکت مانند اول مارکت و نوای اول نیز حضور داشتند.

در کنار فعالیت خود شرکت همراه اول، انارستان نیز با تمرکز بر روی کودکان و نوجوانان غرفه‌های مخصوص خود را داشت و تلاش داشت تا محصولات خود و سرویس‌های خود را بیشتر به کاربران بشناساند.

اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه تعلق دارد به شرکت مخابرات و معرفی سرویس تانوما. تانوما (تار نوری مخابرات ایران) سرویس تازه‌ای است که مدتی پیش معاون اول رئیس جمهور جناب آقای اسحاق جهانگیری این پروژه را معرفی کرد. این سرویس قصد دارد تا کابل‌های مسی قدیمی را با فیبر نوری تازه‌تر تعویض کند. شرکت مخابرات نسبتا این پروژه را استارت زده و می‌توان همین حالا نیز در این سرویس ثبت نام کرد. از مزایایی این سرویس می‌توان به سرعت فوق‌العاده بهبود یافته، دسترسی و ارتباط بهتر، پهنای باند وسیع‌تر و همچنین کارایی و دوام بالای فیبر نوری اشاره کرد؛ بدین‌ترتیب این سرویس این قابلیت را دارد که تا سال‌ها با دوام و کارایی باشد و همچنین مشکلاتی اعم از تعدد کابل‌ها که در سیستم کابل مسی وجود داشت دیگر مشکل‌ساز نخواهند بود.

اساس نمایشگاه تلکام متعلق به اپراتورهای مخابراتی است اما در کنار این شرکت‌ها، شرکت‌های خصوصی و وابسته دولتی نیز در این نمایشگاه حضور داشتند و محصولات پیچیده‌تر و فنی‌تر خود را به نمایش گذاشته بودند.

اما نکته جالب، حضور دو اپراتور تازه کار لوتوس‌تل و سامان‌تل بود. این دو شرکت نسبتا همان امکانات ارتباطی موجود را ارائه می‌دهند اما خبر از سرویس‌های مانند چارخونه، لنز یا اول مارکت نبود. البته هر کدام اقدام به اعطای سیم‌کارت رایگان با اعتبار اولیه کرده بودند اما به هر حال برای موفقیت بیشتر در زمینه مخابرات باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

در پایان نگاهی به حواشی امروز نیز خالی از لطف نیست.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.