مایکروسافت سرفیس بوک 2 را در دو اندازه 13 و 15 اینچی معرفی کرد

پس از گذشت دو سال از عرضه Surface Book مایکروسافت حالا جانشین این لپ‌تاپ هیبریدی را در دو اندازه عرضه می‌کند.

0

وقتی اپل مک‌بوک پروهای جدید خود را معرفی کرد بسیاری از حرفه‌ای‌ها و تولیدکنندگان محتوا از این نوت‌بوک ناامید شدند چرا که اپل درگاه‌های USB-A و حتی کارت حافظه SD را حذف کرده بود و کاربران را به خرید و استفاده از دانگل‌ها مجبور کرده است. حالا مایکروسافت برای رقابت مستقیم با مک‌بوک پرو سرفیس بوک 2 را معرفی کرده است. سرفیس بوک‌های جدید نه‌تنها از پردازنده‌های جدیدتر و قوی‌تری نسبت به مک‌بوک پرو استفاده می‌کنند بلکه به کارت گرافیک مجزای بهتری نیز مجهز هستند.

سرفیس بوک همان‌طور که می‌دانید یک لپ‌تاپ است که می‌توانید بخش صفحه‌نمایش آن را به عنوان یک تبلت مجزا جدا کنید و از آن به صورت لمسی و یا با قلم سرفیس پن استفاده کنید. به این ترتیب سرفیس بوک می‌تواند جایگزین خوبی برای مک‌بوک و آی‌پد باشد.

امسال سرفیس بوک 2 در دو نسخه 13 و 15 اینچی عرضه خواهد شد تا هر کدام را که بخواهید خریداری کنید. نسخه 13 اینچی حدود 1.55 و نسخه 15 اینچی حدود 1.9 کیلوگرم وزن دارند. به گفته مایکروسافت در تماشای ویدئو هر دو مدل می‌توانند تا 17 ساعت در حالت نوت‌بوک و تا 5 ساعت در حالت تبلت با یک‌بار شارژ دوام بیاورند. هر دو نسخه به دو درگاه USB-A، یک درگاه USB-C، یک کانکتور سرفیس، جک هدفون و درگاه کارت حافظه SD مجهز هستند.

نسخه کوچک‌تر سرفیس با صفحه‌نمایش 13.5 اینچی با وضوح 3000 در 2000 پیکسل و تراکم پیکسلی 267 پیکسل بر اینچ عرضه خواهد شد. این نسخه در مدل پایه به پردازنده نسل هفتمی و دوهسته‌ای Core i5-7300U و 8 گیگابایت رم مجهز خواهد بود. اما اگر بخواهید می‌توانید آن را به پردازنده نسل هشتمی و چهار هسته‌ای Core i7-8650U با سرعت 4.2 گیگاهرتز، 16 گیگابایت رم و 256، 512 تا یک ترابایت حافظه SSD مجهز کنید. این مدل همچنین از کارت گرافیک GTX 1050 انویدیا بهره می‌برد که نسبت به 940MX در نسل پیش به مراتب قوی‌تر است. گفتنی است کارت گرافیک تنها در نسخه Core i7 موجود بوده که وزن دستگاه را نیز حدود 100 گرم افزایش خواهد داد.

اما نسخه جدید 15 اینچی یک صفحه‌نمایش 3240 در 2160 پیکسلی داشته و از همان پردازنده چهار هسته‌ای Core i7-8650U بهره می‌گیرد. این مدل با 16 گیگابایت رم، 256 گیگابایت تا 1 ترابایت SSD عرضه خواهد شد و کارت گرافیک مجزای آن نیز مدل GTX 1060 است که تمامی نیازهای کاربر از جمله تولید محتوای سه‌بعدی، واقعیت مجازی یا حتی بازی‌های روز را برآورده خواهد کرد.

مایکروسافت علاوه بر بهبود مشخصات سیستم خنک‌کننده سرفیس بوک 2 را نیز بهبود داده تاجایی که در نسخه 13 اینچی بخش تبلت نیاز به فن نخواهد داشت. لولا نیز بهبود یافته و مستحکم‌تر شده است. همچنین کیبورد نیز حالا فیدبک بهتری داشته و تایپ بر روی آن لذت‌بخش‌تر از نسل گذشته است.

مایکروسافت نسخه پایه 13 اینچی سرفیس بوک 2 را با قیمت پایه 1499 دلار (نسخه Core i5 بدون کارت گرافیک مجزا) عرضه خواهد کرد درحالی‌که تک‌مدل 15 اینچی قیمتی معادل 2499 دلار خواهد داشت.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.