اپل احتمالاً از سال آینده تاچ آی‌دی را در آیفون کنار خواهد گذاشت

به گفته مینگ‌چی کو تحلیل‌گر مشهور محصولات اپل این شرکت از سال آینده تاچ آی‌دی را به کل با فیس آی‌دی جایگزین خواهد کرد و آیفون 8 آخرین آیفون مجهز به حسگر اثر انگشت است.

0

طبق شایعات مکرر اپل از آن‌جا که نتوانست فناوری حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش را برای آیفون 10 آماده کند مجبور شد به‌جای آن از یک سیستم تشخیص چهره استفاده کرده و تاچ آی‌دی را در این گوشی به کل حذف کند. با این وجود آیفون 8 و آیفون 8 پلاس که با همان طراحی تکراری سال‌های پیش عرضه شده‌اند از دکمه فیزیکی هوم و تاچ آی‌دی استفاده می‌کنند.

حالا گفته می‌شود اپل از سال آینده می‌تواند فناوری تشخیص چهره خود را به صورت انبوه‌تر نیز تولید کرده و در تمامی آیفون‌های خود از فیس آی‌دی به جای تاچ آی‌دی استفاده خواهد کرد. به این ترتیب حتی اگر فناوری استفاده از حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش نیز آماده باشد اپل اعتقاد دارد Face ID یک ویژگی منحصربه‌فرد و متمایزکننده محصولاتش نسبت به رقباست و به همین دلیل این فناوری را به کل جایگزین تاچ آی‌دی خواهد کرد.

پیش از این مینگ‌چی کو اعتقاد داشت این امر به استقبال کاربران از آیفون X و عملکرد فیس آی‌دی در دنیای واقعی بستگی دارد اما انگار حالا مطمئن شده که Face ID مسلماً فناوری بیومتریک آینده آیفون‌هاست. به این ترتیب بعید نیست آی‌پد و مک‌بوک‌های آینده نیز با همان دوربین‌های جلویی TrueDepth آیفون 10 عرضه شوند تا یک اکوسیستم یک‌پارچه تشخیص چهره برای اپل به‌وجود آید.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.