کوالکام در تلاش برای ممنوعیت فروش آیفون در چین

ظاهراً دعوای حقوقی میان کوالکام و اپل به پایان نرسیده است چرا که کوالکام حالا یک پرونده حقوقی جدید را علیه اپل به جریان انداخته که هدف آن ممنوعیت فروش آیفون در چین است.

0

دعوای حقوقی میان اپل و کوالکام سال گذشته در آمریکا آغاز شد و حالا به یک پرونده جهانی تبدیل شده است. کوالکام در این پرونده ادعا می‌کند اپل سه حق پتنت این شرکت را نقض کرده است که هیچ‌کدام هم از نظر هیچ استاندارد صنعتی ضروری شناخته نمی‌شوند و به این ترتیب کوالکام ضرورتی برای دادن حق لایسنس آن‌ها ندارد. یکی از سخنگوهای کوالکام در مصاحبه با بلومبرگ می‌گوید اپل از فناوری‌های اختراع شدن توسط کوالکام بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای استفاده می‌کند. گفته می‌شود این پتنت‌ها به مدیریت انرژی در آیفون و همچنین قابلیت فورس تاچ آن مربوط هستند.

اپل اما در یک بیانیه گفت این ادعا بی‌اساس هستند و از آن‌جا که کوالکام پس از سال‌ها تازه به فکر به جریان انداختن این پرونده‌ها افتاده و در مذاکرات پیشین این دو شرکتی بحثی از آن‌ها به میان نیاورده نشان از فرصت طلبی این شرکت دارد. اپل می‌گوید از آن‌جا که کوپرتینو همواره به ارزش واقعی نوآوری اعتقاد دارد همیشه حاضر به پرداخت نرخ‌های عادلانه و منطقی برای پتنت‌ها بوده است. این شرکت اعتقاد دارد تلاش‌های کوالکام در دادگاه‌های مختلف مثل همیشه با شکست روبرو خواهد شد.

بازار چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای آیفون و اپل است و بسیار بعید است فروش آیفون در این کشور متوقف شود. با این وجود به نظر می‌رسد از آن‌جا که کوالکام در چند دادگاه به سواستفاده از موقعیت خود به عنوان تامین‌کننده اصلی مودم‌های تلفن همراه محکوم شده بود حالا قصد دارد با این پرونده جدید کمی از خسارات خود را جبران کرده و یک اهرم فشار علیه اپل داشته باشد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.