کلوب دات کام پس از 12 سال فعالیت تعطیل می‌شود

اگر از قدیمی‌های شبکه‌های اجتماعی باشید حتماً نام cloob.com را شنیده‌اید. این شبکه اجتماعی ایرانی سرانجام حالا پس از 12 سال فعالیت تعطیل خواهد شد.

2

محمدجواد شکوری مقدم بنیان‌گذار کلوب دات کام که سرویس‌های محبوب آپارات، فیلیمو و مهین بلاگ را نیز تأسیس کرده حالا خبر از تعطیلی کلوب دات کام داده است. کلوب دات کام 12 سال پیش با الگوبرداری از شبکه اجتماعی اورکات آغاز به‌کار کرد و در اوج فعالیت و محبوبیت خود به رتبه سوم پربازدیدترین سایت‌های ایرانی نیز رسیده بود.

این وب‌سایت که البته هنوز هم در رتبه 120 قرار دارد حالا به دلیل شرایط فعلی، محدودیت‌ها و عدم تمایل به توسعه آن تعطیل خواهد شد. کلوب دات کام در زمان فعالیت خود همچنین سه بار فیلتر شد که آخرین رفع فیلتر این سایت 28 روز طول کشید.

شکوری مقدم در یک پست وبلاگ خود ضمن درددل و البته گلایه از دستگاه‌های نظارتی و برخورد آن‌ها با استارت‌آپ‌های اینترنتی در چندین سال فعالیت این شبکه اجتماعی می‌گوید هنوز هم نظارت بر روی سرویس‌های ویدئویی مانند آپارات فوق‌العاده مشکل‌ساز است و بارها اخطاریه‌های مختلف در خصوص محتوای آپلود شده در این سرویس از راه می‌رسد.

اگر شما از کاربران کلوب هستید و اطلاعات یا محتوایی در این شبکه اجتماعی دارید دو ماه فرصت خواهید داشت تا آن‌ها را از وب‌سایت استخراج کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. امین می‌گوید

    این مطلب شما قدیمی هستش.اما الان تومرداد1400ورود به کلوب رو مسدود کردند واعلام تعطیلی کردند.چرا کسی پیگیر حقوق کاربران نیست یکی مثل من تواین سال ها کلی هزینه کردم و پول خرج خرید کوروب (واحد پول رایج درکلوب)کردم.چرا کسی از شکوری مقدم بازخواست نمی کنه چرا کسی به فکر سرمایه و وقت به هدر رفته کاربران نمیکنه

  2. امیدی می‌گوید

    چه بد
    یجورایی مثل دفتر خاطرات خیلیا بود و هست
    حیفه
    همینجوری بذارید بمونه
    توسعش نمیخواد بدید