مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس استعفا داد

این اتفاق دقیقاً در روزی به وقوع پیوست که سامسونگ پیش‌بینی کرد سود عملیاتی سه‌ماهه سوم امسال از فروش پردازنده‌های حافظه سامسونگ که توسط مجموعه تحت مدیریت کوان اوه-هیون ساخته می‌شود به رکورد جدیدی دست پیدا خواهد کرد.

0

سامسونگ امروز جمعه اعلام کرد که «کوان اوه-هیون» مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره «سامسونگ الکترونیکس» قصد کناره‌گیری از سمت خود و استعفا دارد. گفته می‌شود دلیل کناره‌گیری کوان از سمت خود، نگرانی‌های او بابت خلأ مدیریت در مجموعه سامسونگ پس از محکوم شدن مدیرعامل پیشین سامسونگ «لی جائه یونگ» به 5 سال زندان است.

کوان اوه-هیون

کوان اوه-هیون ظاهراً پس از خالی شدن پست لی جائه یونگ، انتظار ارتقاء سمت و تصدی پست او را داشته، و به دلیل محقق نشدن توقعاتش از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

این اتفاق دقیقاً در روزی به وقوع پیوست که سامسونگ پیش‌بینی کرد سود عملیاتی سه‌ماهه سوم امسال از فروش تراشه های حافظه سامسونگ که توسط مجموعه تحت مدیریت کوان اوه-هیون ساخته می‌شود به رکورد جدیدی دست پیدا خواهد کرد.

«پارک جو گان» مدیر بخش تحقیقات سامسونگ، دراین‌باره گفت: این اتفاق در بدترین زمان ممکن رخ‌داده است. سامسونگ در حال ثبت رکورد جدید سوددهی است و این در سه‌ماهه چهارم بیشتر نیز خواهد شد و همه این‌ها توسط مجموعه‌ای اتفاق افتاده است که کوان مدیرعامل آن بوده است».

کوان 64 ساله، که به‌عنوان مرد شماره 2 سامسونگ و هیئت‌مدیره سامسونگ نیز شناخته می‌شود، مدیر بخش قطعات _رم و تراشه – و نمایشگرهای سامسونگ بود. در بیانیه‌ای که کوان؛ ملقب به «آقای تراشه (Chip)» منتشر کرده است، آمده است؛ «زمان دمیده شدن روح جدید به مجموعه با یک مدیر جوان رسیده است». «ما در حال حاضر خوشبختانه به سودهای خوبی دست پیداکرده‌ایم، اما این حاصل برداشت محصولاتی است که پیش‌ازاین کاشته‌ایم. اما بر اساس وضعیت کنونی بازار، به سود پیش‌بینی‌شده در آینده حتی نزدیک نیز نخواهیم شد».

بزرگ‌ترین سازنده تراشه های حافظه، تلفن همراه و تلویزیون امسال رکورد جدید سوددهی خود را در حالی جشن می‌گیرد که بیشترین تأثیر را در به دست آمدن این رکورد، فروش تراشه های حافظه داشته‌اند. این نیمه‌هادی‌ها در سه‌ماهه منتهی به ژوئن بیشترین فروش را داشته و به رکورد 7.2 میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش دست‌یافته‌اند.

باید دید سامسونگ الکترونیکس پس از کوان چه کسی را برای مدیرعاملی انتخاب کرده و چه آینده‌ای را پیش روی خود خواهد داشت.

 

از طريق businessinsider
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.