حالا کاربران Xperia X می توانند سیستم‌عامل Sailfish را بر روی دستگاه خود نصب کنند

از امروز کاربران گوشی‌های اکسپریا ایکس می‌توانند Sailfish X را خریداری کرده و بر روی تلفن همراه خود نصب کنند.

0

ابتدای سال جاری میلادی، اعلام شد که سونی و کمپانی Jolla جهت طراحی سیستم‌عاملی مخصوص گوشی‌های اکسپریا اقدام به همکاری مشترک کرده‌اند و این سیستم‌عامل که Sailfish نام گرفت، اولین بار بر روی گوشی اکسپریا x تک سیم‌کارت عرضه خواهد شد. در ماه اوت Jolla اعلام کرد که Sailfish x (سیستم‌عامل Sailfish برای گوشی‌های اکسپریا) در اواخر ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.

با تأخیری دوهفته‌ای، حالا این سیستم‌عامل قابل دریافت و استفاده‌شده است. از امروز کاربران گوشی‌های اکسپریا ایکس می‌توانند Sailfish X را خریداری کرده و بر روی تلفن همراه خود نصب کنند.

دستورالعمل نصب و راه‌اندازی این سیستم‌عامل در حال حاضر فقط برای کاربران ویندوز عرضه‌شده است و شرکت سونی اعلام کرده است که به‌زودی نسخه مک و لینوکس آن نیز عرضه خواهد شد.

شایان‌ذکر است که این سیستم‌عامل در حالا حاضر از قابلیت‌هایی مانند بلوتوث، حسگر اثرانگشت، حسگرهای جدید و رادیو اف ام پشتیبانی نمی‌کند.

سیستم‌عامل Sailfish x باقیمت 49.90 یورو هم‌اکنون فقط برای کاربران اکسپریا ایکس در منطقه یورو، نروژ و سوئیس قابل دریافت است.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.