گلکسی اس 9 شاید با سنسور تشخیص آلودگی هوا عرضه شود

معمولاً حسگرهایی که می‌توانند کیفیت هوا را با تشخیص ذرات معلق مختلف تشخیص دهند یا به‌قدری کوچک هستند که از دقت کافی بی‌بهره بوده یا به‌قدری بزرگ هستند که نمی‌توان آن‌ها را در گوشی‌های هوشمند جا داد. بااین‌وجود به‌تازگی سامسونگ «حسگر محیطی» را پتنت کرده که به تشریح ساخت یک حسگر دقیق و به‌قدری کوچک می‌پردازد که می‌توان از آن در پرچم‌دار بعدی گلکسی، استفاده کرد.

0

سامسونگ چطور به چنین محصولی دست‌یافته است؟ شرکت حسگر را صاف‌کرده و آن را در زیر لایه صفحه‌نمایش قرار داده است. بااینکه این حسگر از حسگرهای معمولی بزرگ‌تر شده است، طولی به‌اندازه یک گوشی هوشمند دارد. این اختراع جدید قادر به تشخیص ذرات خطرناک مختلف در هوا است. اینکه چطور هوا از شیشه یا پلاستیک صفحه‌نمایش (یا حتی در خصوص صفحه‌نمایش AMOLED قابل‌انعطاف) عبور می‌کند، مشخص نیست.

سامسونگ قول نداده که در زمان عرضه Galaxy S9 بتوانیم یک هشدار آلودگی هوا را در صفحه‌نمایش این گوشی ببینیم؛ اما معمولاً زمانی که شرکت کره‌ای پتنت‌های این‌چنین را برای دید عموم منتشر می‌کند، با دیدن قابلیت موردنظر در محصولاتش در فروشگاه‌ها، فاصله چندانی نداریم. فراموش نکنیم که مورداستفاده این پتنت در حدود یک سال و نیم پیش پیش‌بینی‌شده و سامسونگ به پیاده‌سازی انواع قابلیت‌های اضافی مثل فشارسنج و حسگرهای UV در پرچم‌دارانش مشهور است.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.