مایکروسافت شایعه پایان کار روی سرفیس را تکذیب کرد

نایب رئیس بخش دستگاه‌های سری سرفیس مایکروسافت، شایعاتی مبتنی بر احتمال تعطیل شدن خط تولید دستگاه‌های سرفیس را مضحک خوانده و به استفاده کنندگان محصولات این شرکت وعده تولید رده جدیدی از گجت‌های هوشمندی را داده که در قالب یک گوشی هوشمند می‌تواند کارایی یک لپ‌تاپ ویندوزی را ارائه کند.

0

در چند روز اخیر یکی از مدیران ارشد مایکروسافت در پاسخی توئیتری به یکی از دارندگان گوشی‌های متنبی بر ویندوز 10 موبایل مدعی شد که این شرکت هرچند به پشتیبانی از گوشی‌های ویندوزی متعهد است، با این حال روند توسعه بیلدهای جدید ویندوز 10 موبایل شاخه رداستون 3 را متوقف کرده است.

تنها ساعتی پس از این اظهار نظر جو بلفیوری، موج شایعاتی پیرامون احتمال کناره‌گیری مایکروسافت از بازار سخت افزار به راه افتاد. در همین حین جیانفرانکو لانچی، رئیس و مدیر اجرایی لنوو، نیز مدعی شد که هرچند مایکروسافت در بازار نرم افزار و خدمات پردازش ابری موفق عمل کرده، با این حال محصولات سخت افزاری ردموندی‌ها چیزی به جز ضرر را برای این شرکت به ارمغان نیاورده‌اند.

سرانجام پس از بالا گرفتن این شایعات، پانوس پانای، نایب رئیس بخش دستگاه‌های سری سرفیس مایکروسافت، در واکنشی قاطع احتمال کناره‌گیری مایکروسافت از بازار سخت افزار و تعطیل شدن خط تولید محصولات سری سرفیس را مضحک قلمداد کرد. او همچنین متذکر شد که این شرکت نه تنها خط تولید محصولات سری سرفیس که توانست بازار پی‌سی را نجات دهد و گجت‌های جدیدی تحت عنوان لپ‌تاپ‌های هیبردی را در بازار ایجاد کند، تعطیل نخواهد کرد، بلکه به دنبال خلق محصولات جدید به جای گوشی‌های هوشمند امروزی است.

وی یادآور شد که شرکت متبوعش همچنان به پشتیبانی و به‌روزرسانی دستگاه‌های لومیا  که در حال حاضر در بازار هستند و توسعه گوشی‌های ویندوز 10 توسط شرکت‌هایی مانند اچ پی، ایسر، آلکاتل، وایو و Trinity و همچنین توسعه دستگاه‌های جدید ادامه خواهد داد. علاوه بر این مایکروسافت همچنان مصمم به تولید محصولاتی برای قشر کسب‌وکار است که علاوه بر امکانات جانبی مختلف، از امنیت بالایی نیز برخوردار هستند.

این اظهار نظر قاطع پانوس پانای نشان می‌دهد که مایکروسافت هرچند به این نتیجه رسیده که توسعه دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 موبایل دیگر چاره ساز نیست، اما در پی خلق محصولی است که بر اساس شایعات از پیش درز کرده، از ویندوز 10 با رابط کاربری اندرومدا قدرت گرفته و در قالب یک گوشی هوشمند، می‌تواند کارایی یک لپ‌تاپ ویندوزی را ارائه کند.

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.