آموزش به‌اشتراک‌گذاری زنده موقعیت (لایو لوکیشن) در تلگرام

تلگرام در نسخه جدید پیام‌رسان خود امکان به‌اشتراک‌گذاری زنده موقعیت کاربر را فراهم کرده است. در این مطلب راهنمای استفاده از این ویژگی (Live Location) را خواهید خواند.

0

قابلیت به اشتراک‌گذاری موقعیت کنونی در نه‌تنها در تلگرام بلکه در اکثر پیام‌رسان‌ها وجود دارد. اما قابلیت جدید تلگرام شما را برای یک مدت معین به‌صورت زنده روی نقشه نمایش خواهد داد و حرکت‌های شما نیز روی نقشه مشخص خواهد بود. تصور کنید دوستتان در بخشی از شهر در حال گردش است و قرار است شما بعداً به او ملحق شوید و یا گروهی به یک شهر جدید سفر کرده‌اید و دوست دارید موقعیت فعلی تمام اعضای گروه برای یکدیگر مشخص باشد. قابلیت لایو لوکیشن تلگرام در این مواقع بسیار مفید خواهد بود.

چگونه موقعیت خود را زنده به اشتراک بگذاریم؟

برای این‌کار در یک چت خصوصی و یا گروه کافیست روی علامت گیره کاغذ ضربه زده و “Share My Live Location for…” را انتخاب کنید. حالا می‌توانید از میان گزینه‌های 15 دقیقه، یک ساعت و 8 ساعت یکی را انتخاب کنید تا موقعیت فعلی شما به‌صورت زنده برای این مدت زمان برای افراد حاضر در آن گفتگو روی نقشه نمایش داده شود.

گفتنی است مخاطب شما نیز باید از تلگرام نسخه 4.4 یا بالاتر استفاده کند.

چگونه به اشتراک‌گذاری موقعیت خود (لایو لوکیشن) را متوقف کنیم؟

اگر پیش از پایان بازه تعیین شده قصد متوقف کردن این قابلیت را دارید کافیست روی نوار لایو لوکیشن در بالای صفحه ضربه بزنید تا لیست افرادی که موقعیت خود را با آن‌ها به اشتراک گذاشته‌اید نمایش داده شود. در این لیست زمان باقی‌مانده برای هر فرد به‌صورت جداگانه نمایش داده خواهد شد.

حالا می‌توانید با انتخاب گزینه Stop All همه را متوقف کرده و یا روی هر کدام که می‌خواهید ضربه زده و Stop Sharing Location را انتخاب کنید.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.