نوکیا بخش دوربین واقعیت مجازی OZO خود را تعطیل کرد

نوکیا در بیانیه خود آورده است که «رشد آهسته‌تر از انتظار توسعه بازار واقعیت مجازی» آن‌ها را مجبور به توقف سرمایه‌گذاری در حوزه «واقعیت مجازی» کرده‌است

0

حدود دو سال پیش دوربین واقعیت مجازی 360 درجه نوکیا تحت عنوان Ozo می‌گذرد که بدون توجه به رقابت بازار در میان دستگاه‌های واقعیت مجازی قابل اتصال به سر (head-mounted) عرضه شد. اما علی‌رغم عدم رقابت با بازار اشباع‌شده عینک واقعیت مجازی، همه‌چیز آن‌طور که باید پیش نرفت و حالا نوکیا با عدم اقبال محصولش در بازار مجبور به توقف تولید آن و اخراج 310 نفر از کارکنان خود در این بخش شده است.

نوکیا در بیانیه خود آورده است که «رشد آهسته‌تر از انتظار توسعه بازار واقعیت مجازی» آن‌ها را مجبور به توقف سرمایه‌گذاری در حوزه «واقعیت مجازی» کرده‌است و توقف تولید اوزو از عوارض این تصمیم است. حالا نوکیا تصمیم به سرمایه‌گذاری در حوزه پروژه‌های دیجیتالی سلامت‌محور گرفته است و برای نیل به این هدف خود اقدام به خرید اختراعات و امتیازات و ثبت حق پتنت است.

نوکیا دوربین واقعیت مجازی اوزو را در سال 2015 با قیمت 60 هزار دلار به بازار معرفی کرد. قیمت بسیار بالای آن صراحتاً بر این نکته تأکید می‌کرد که اوزو یک دوربین 360 درجه سه‌بعدی حرفه‌ای است که قابلیت‌های بی‌نظیر دیگری مثل پخش زنده را نیز در خود دارد. سونی، یوفا و دیزنی اقدام به ساخت محتوای واقعیت مجازی کردند و کمپانی‌های دیگر نیز به پیروی از آن‌ها وارد این حوزه شدند. اما فروش دوربین‌های نوکیا باوجود کاهش قیمت به 45 هزار دلار بازهم آن‌قدری نبود که نوکیا را به توسعه این اوزو ترغیب کند. شرکت نوکیا اعلام کرده‌است که علی‌رغم توقف تولید، کماکان از دوربین‌های فروخته‌شده اوزو در بازار پشتیبانی خواهد کرد.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.