حسگر اثر انگشت گلکسی نوت 9 احتمالا دیگر در جای پردردسر فعلی گلکسی نوت 8 نخواهد بود

بر کسی پوشیده نیست که هرچند گوشی‌های گلکسی اس 8 و نوت 8 به لطف طراحی یکپارچه و نمایشگر بدون حاشیه لبه خمیده، طراحی چشم نوازی را ارائه می‌کنند، با این حال ضعف‌هایی در بخش طراحی دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به جایگاه نامناسب حسگر اثر انگشت می‌توان اشاره کرد.

0

هنگامی که اولین تصاویر منتسب به گوشی گلکسی نوت 8 منتشر شد، بسیاری از کاربران نسبت به محل قرارگیری حسگر اثر انگشت این محصول انتقاد داشتند. در تصاویر یادشده، حسگر اثر انگشت در بخش قاب پشتی و در کنار دوربین قرار داشت. بسیاری امیدوار بودند که سامسونگ این حسگر را در زیر صفحه‌نمایش موسوم به Infinity جای دهد.

در حقیقت این کمپانی چنین ایده‌ای در سر داشت و به همین دلیل با شرکت Synaptics وارد همکاری شد تا حسگرهای اثر انگشت جدیدی توسعه دهد که بتوان از آن‌ها در زیر شیشه‌ی نمایشگر استفاده کرد، اما Synaptics نتوانست این فناوری را به موقع آماده کند. درنهایت حسگر اثر انگشت گلکسی نوت 8، همچون گلکسی اس 8، در کنار دوربین اصلی تعبیه شد و همین امر انتقادهای بسیاری را از سوی علاقه‌مندان به این برند کره‌ای در پی داشت.

البته بر اساس پیش‌بینی‌های Ming-Chi Kuo، تحلیلگر شرکت KGI Securities، سامسونگ سرانجام بر مشکل یکپارچه کردن حسگر اثر انگشت با نمایشگر فائق آمده و در نظر دارد این فناوری جدید را در گلکسی نوت 9 استفاده کند. ناگفته نماند که در حال حاضر نیز فناوری‌هایی نظیر التراسونیک وجود دارد که امکان قرار گیری حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر را فراهم می‌کند، با این حال سامسونگ مشغول توسعه قابلیتی است که سنسور اثر انگشت نوری را با قسمتی از نمایشگری یکپارچه می‌کند.

گزارش‌های حاصله گواه از آن‌اند که سامسونگ در این راستا با شرکت‌هایی همچون LSI و BeyondEyes همکاری خواهد داشت و تاکنون نمونه‌هایی از محصول نهایی را هم تولید کرده است. اگر این اخبار و شایعات صحت داشته باشند، بعید نیست که شاهد حسگر اثر انگشت یکپارچه شده با نمایشگر در گلکسی اس 9 نیز باشیم که حدوداً 6 ماه قبل از نوت 9 به بازار عرضه خواهد شد.

منبع sammobile
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.