گوگل در پیکسل 2 یکی از بهترین قابلیت‌های iOS 11 اپل را کاملا کپی کرده است!

سیستم‌عامل ios 11 اپل بر روی آیفون، قادر است که به‌صورت خودکار کاربر را در حالت رانندگی تشخیص داده و برای افزایش تمرکز کاربر بر روی رانندگی تمامی اعلان‌های گوشی را موقتاً غیرفعال کند تا رانندگی کاربر به پایان برسد. حالا گوگل این قابلیت را بر روی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL کپی کرده است.

0

اپلیکیشن جدید Pixel Ambient Services که بر روی آخرین پرچم‌داران گوگل نصب است، این قابلیت را در خود دارد. البته این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال است و برای فعال کردن آن باید از قسمت تنظیمات و بخش Do Not Disturb اقدام کنید تا وضعیت کاربر را که در حال رانندگی است یا نه بررسی کند.

طبق چیزی که اپلیکیشن می‌گوید، اطلاعات را از طریق درگاه بلوتوث گوشی و حرکات دستگاه دریافت می‌کند. احتمالاً این روش با بررسی میزان حرکت کاربر که از شتاب سنج گوشی دریافت می‌شود عمل می‌کند. همچنین احتمالاً بلوتوث گوشی با اتصال به بلوتوث خودرو اطلاعات اپلیکیشن را تأمین می‌کند.

نکته قابل‌توجه این است که این اپلیکیشن به‌صورت اختصاصی برای پیکسل 2 و پیکسل 2 XL گوگل عرضه شده است و قابل‌نصب بر روی نسخه‌های قبلی پیکسل نیست. همچنین این اپلیکیشن قابل‌نصب بر روی دیگر دستگاه‌های اندرویدی نیز نیست.

البته طبق تجربه‌های پیشینی که از گوگل داشته‌ایم، ممکن است این اپلیکیشن پس از دریافت بازخوردهای مناسب از کاربران، به‌صورت گسترده برای دیگر دستگاه‌های اندرویدی نیز عرضه شود؛ مانند آنچه در گوگل لنز شاهد آن بودیم.

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.